Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#332070
Enig. 4K streamen var langt bedre søndag. Ingen interface flimren.

Men stadig ærgerligt, at der ikke er HDR HLG.
Af digitalt.tv
#332091
Ja søndagens kampe var mærkbart bedre.
Rasmus Larsen skrev: 14. jun 2021, 05:59 Ser ud som om, at Viaplay har fået rystet startvanskelighederne af sig og fået bedre 4K-signal – eller måske afhænger det af udstyret og teamet på det enkelte stadion i Europa.
Brugeravatar
Af Naiera
#332257
Hold da op. Så begynder det sgu at ligne noget.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#332360
KristianJoensen skrev: 19. jun 2021, 19:54 Er der nogle konkrete data på en eventuel forskel i bitraten mellem Apple TV+ på Apple TV 4K vs. Shield?
der ikke mulig for at måle på Shield. Men nu har jeg begge dele. Og jeg kan ikke se forskel på billede kvaliteten på Shield kontra Apple tv
Af mbm
#332521
Der forlyder at der er forskel på bitrate på de forskellige afspillere/smart-tv.
Findes der en oversigt over dette?
Denne oversigt her omhandler vel kun Apple TV?
Brugeravatar
Af TBC
#332526
mbm skrev: 24. jun 2021, 19:10 Der forlyder at der er forskel på bitrate på de forskellige afspillere/smart-tv.
Findes der en oversigt over dette?
Nej, men generelt er bitraterne også de samme på stort set alle tjenester på tværs af enheder (op til hhv 1080p, 4K og 8K). Eneste undtagelse jeg kender til er iTunes/AppleTV+ som tillader sig at forfordele andre enheder end firmaets egne og så adgangen til ViaPlay's 4K sportudsendelser som kun er åbnet til ATV og ChromeCast ind til videre.

Men tommelfingerreglen er at det er de samme bitrater ihht den givne opløsning - så f.eks. 1080p Netflix har den bitrate 1080p Netflix nu engang har og 4K Netflix har den bitrate 4K Netflix nu engang har, uanset hvilket TV eller enhed man benytter - og forudsat at internetforbindelsen og kundens WiFi er i orden. Der til kan der så være forskel i bitraten på lydsporet - alt efter om der benyttes Stereo, DD+ uden Atmos eller DD+ med Atmos såfremt udbyderen eller har dette.
Af ZID0k
#332533
Yousee/Youtv tilbyder 1080p med 8000kbps på android tv. Gælder ikke alt indhold, men langt de fleste xee originals er opgraderet til 1080p.

På lyd siden ser man AAC med hele 96kbps. Meget imponerende.
Af lennon
#332536
TBC_ Det er vel ret så væsenligt,om Apple forfordeler egne tjenester. Itunes er stadig førende mht udbud af 4K HDR premiere film (-og bitrate), så det er da lidt øv hvis bitraten decimeres på smartTV apps vs AppleTV4k boxen.
Brugeravatar
Af Naiera
#332537
ZID0k skrev: 25. jun 2021, 12:52 På lyd siden ser man AAC med hele 96kbps. Meget imponerende.
Sarkasme? :o
Brugeravatar
Af TBC
#332542
lennon skrev: 25. jun 2021, 14:22 TBC_ Det er vel ret så væsenligt,om Apple forfordeler egne tjenester. Itunes er stadig førende mht udbud af 4K HDR premiere film (-og bitrate), så det er da lidt øv hvis bitraten decimeres på smartTV apps vs AppleTV4k boxen.
Nu er det jo heldigvis forskelligt fra person til person hvor vigtig iTunes er i forhold til f.eks. en 4K BluRay eller et koncept som Netflix, Amazon, Disney+ (eller et DRTV). Så for mig, Nej. Selv benytter jeg mig ikke af iTunes og kunne heller aldrig drømme om at gøre det, ud over evt. all-you-can-eat musik streaming, hvis det f.eks. blev HEOS kompatibelt uden "decimeringer" af bitraten. (Jeg har prøvet at leje et par film til 9 kr, for testens skyld da jeg i sin tid fik mit ATV).

Men det at Apple ikke er for fine til at gøre ovenstående understreger jo også til fulde at jeg heller aldrig bør bruge det, da man reelt ikke ejer, har frihed eller nogen som helst magt eller kontrol over hvad man ellers skulle mene at have "købt", men er fuldstændigt i deres vold hvad angår det såkaldt "købte" materiale.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 47