Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af PerMichaelKnudsen
#331990
Viasat 4K fodbold på AppleTV er en stor skuffelse. Det ser ringere ud end DR HD også via Viasat på AppleTV, og væsentligt ringere end Telia-TV DR-HD via Telia-TVs egen boks (Arris)
Af lkodk
#332005
Jeg så 4K streamen på viaplay, og det var bestemt ikke noget at råbe hurra for.
Teknisk set var det 4K, da alle pixels var der, men det var også det.
Mit ATV meldte til at starte med en bitrate på maks 19, men efter lidt tid på streamen faldt det til maks 9.

Og som en skrev som kommentar på jeres artikel, så lignede det noget opskaleret 1080i, hvilket jeg er tilbøjelig at at være enig i, da specielt de hvide streger filmerede en del.
Bortset fra det så det ok ud, men når jeg så skiftede over på DRs HD signal, så kunne jeg ikke rigtigt se forskel i det generelle billede, andet end at stregerne ikke flimrede.

Så alt i alt et bedre billede hos DR ligeledes kørte med 9 mbps iflg ATV
Af aalb1970
#332009
Jeg synes faktisk også, at billedet på Viasat UHD kanalen via min Yousee boks var en skuffelse. Opløsningen var højere end på DR1, men mens DR1s billede var fri for artefakter, var der tydelige artefakter i form af noget der lignede dårlig deinterlacing (combing) på Viasat UHD kanalen. Håber at det bliver bedre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#332018
Hmm, jeg kan slet ikke få Viaplay over 720p pt. Måske der er pres på deres servere. Jeg håber det bliver bedre.

Enig i at DRs signal står ret fint. DR sender i 1080p50.
Vedhæftede filer
F649CAD9-267D-480A-A28B-BC2BC0BEB99C.jpeg
F649CAD9-267D-480A-A28B-BC2BC0BEB99C.jpeg (2.39 MiB) Vist 5051 gange
Af digitalt.tv
#332020
Jeg har ikke problemer med UHD opløsning på Viaplay. Bitraten har stået til 16 Mbps hele tiden indtil videre.

Har via SmartDNSProxy haft lejlighed til at teste UHD stream på ORF TV (Østrig), den er markant bedre end Viaplays. Kan dog kun få den til at virke via Nvidia Shield TV og ikke Apple TV 4K, så kan ikke aflæse bitrate på den. ORF streamen var stabil i starten, men buffer lige nu så er vist under pres. ORF streamen har ud fra det jeg så ikke problemer med at sidelinje stregerne flimrer, som jeg ser på Viaplays.
Vedhæftede filer
Screen Shot 2021-06-12 at 15.38.42.png
Screen Shot 2021-06-12 at 15.38.42.png (659.78 KiB) Vist 4962 gange
Af lkodk
#332021
Jeg har heller ikke problemer med 4K på viaplay. Og bitraten ser til at blive oppe i dag.
Men det ændrer bare ikke på at billedet (for mig) ikke er bedre end på DRTV’s Full HD stream.
DR synes jeg som tidligere nævnt er bedre, fordi f.eks. de hvide linjer ikke flimrer hos dem som det gør hos viaplay
Brugeravatar
Af Naiera
#332027
Jeg kan ikke finde en UHD-strøm inde i Viaplay-appen. Det ligner lidt, at den ikke er klar over, at jeg har UHD.

Ikke at det gør så meget, nu hvor DR ser bedre ud, og jeg ikke ligefrem er den største fodboldfan 😛
Af JanThomsen
#332040
Hvad burde være bedst?
DR via antenne eller
DR live via ATV4K eller
DR live via Stofa app

Jeg synes ikke umiddelbart der er den store forskel på de 3 valg?
Af digitalt.tv
#332048
Hvis du ikke kan se forskel så er DR via antenne sikkert den, hvor du oplever mindst forsinkelse, hvis det har betydning for dig.
JanThomsen skrev: 13. jun 2021, 10:22 Hvad burde være bedst?
DR via antenne eller
DR live via ATV4K eller
DR live via Stofa app

Jeg synes ikke umiddelbart der er den store forskel på de 3 valg?
Af lkodk
#332056
Det lader til at viaplay har fået styr på deres 4k stream i dag. Nu er der tydeligt forskel på DRTV og viaplay. Og den flimren jeg tidligere omtalte er også væk.
Brugeravatar
Af Naiera
#332057
Rasmus Larsen skrev: 13. jun 2021, 10:21 Den skulle gerne være der i deres sport-sektion, hvorefter du skal rulle ned af siden. Viaplays 'EM i UltraHD' række vises selv på enheder, der ikke kan UHD, inklusiv telefoner og tablets.
Jeg fandt ud af, at der ikke var en UHD-udgave af den kamp jeg prøvede med :D

Nu fandt jeg en med Nederlandene og Ukraine, og det ser rigtig nok fint ud, men om det er bedre end DR ved jeg ikke lige.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 47