Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272282
Hej. Da VM nu er lige på trapperne kigger jeg på bedste mulighed for at kunne se samtlige kampe. Hvor jeg bor har vi kun DR så jeg må streame TV2. Mit TV er et ældre Panasonic plasma så jeg bruger en Chromecast til det meste.

Jeg havde egentlig bare tænkt at købe en måned TV2 Play men så læser jeg at deres kvalitet er lidt tvivlsom med reelt set kun 25 billeder i sekundet (duplikeret til 50) hvilket skulle give et ret hakkende billede med sport.

Så er der en anden streaming tjeneste derude med TV2 og en chromecast app som giver en bedre billedkvalitet end TV2 Play? Hvad med Telia TV eller Viaplay? Eller noget helt tredje?

Takker.
Kim.
Af lennon
#272320
Den tvivlsomme streamingkvalitet af live- sport er også grunden til,at jeg bliver hos Yousee kabel foreløbigt året ud . Men jeg følger da spændt med i tråde som denne . . .
#272321
bleed_blue skrev:Viaplay er gode til sport (de bedste), men de sender ikke VM.

Jeg kommer selv til at se en del VM på Stofa web tv. Det er desværre heller ikke noget at råbe hurra for.
Hvis man skal dømme ud fra kommentarerne herinde, så er Viaplay vist heller ikke just imponerende på denne front. Så selv en superliga kamp i foråret på Viaplay og der var jeg ikke imponeret.
#272360
Takker for svar. Det lyder som et valg mellem pest og kolera hvis man skal sige det lidt groft. Så må jeg overveje om jeg bare vil droppe det eller også bare vælge den billigste løsning eller evt. 1 gratis prøvemåned hvis det findes.
#272362
Jeg købte TV2 Play i forbindelse med VM i Ishockey i Danmark, det var så dårlig et billede, det egner sig slet ikke til sport, de levere med så lav en hastighed og ringe bitrate, det er virkelig grimt.

Jeg har klaget til TV2 Play over deres dårlige kvalitet, men fik ikke noget brugbart svar.

Jeg har et 65" Panasonic OLED topmodel tv, Apple 4K TV, samt en 80/20 linje så det er ikke mit udstyr der fejler

TV2 Play sender i meget dårlig kvalitet, lav bitrate, 720p med 25 billeder i sekundet, løsningen er TV2 Play tager deres kunder seriøst og forhøjer kvaliteten, hæver bitraten og sender mindst i 720p og 50 billeder i sekundet.

Jeg skal aldrig have TV2 Play igen, kun hvis de hæver kvaliteten betragtelig, som det er nu kan jeg på ingen måde anbefale TV2 Play, slet ikke til sport.

Jeg betalte 99,- kr. for et meget dårlig produkt, det blev hurtig opsagt igen.

Eurosport/player er ikke meget bedre.
#272450
Jeg så VM i ishockey på tv2 play og havde ingen problemer, men vil gerne medgive at det så bedre ud på mine 2 55" end på mit 65" - Fodbold på viaplay er jeg ikke imponeret over og overvejer af samme grund at opsige det igen - formel1 er der ingen problemer med.