Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#192486
Jeg synes ikke sammenligningen med USA er fair. De har en helt anden struktur i både samfundet, men også rettighedsmarkedet for film og tv-serier. I Danmark har vi efterhånden opbygget et højt omkostningsniveau for nærmest alt, inklusiv rettigheder på film. Det kan man jo ikke bryde ned fra dag 1, men jeg tror kun det er positivt for konkurrencen, at en amerikansk spiller kommer ind og presser de nationale. I sidste ende bliver den øgede konkurrence, som internettet muliggør, en fordel for os forbrugere. Jeg er helt enig i, at de seneste afsnit af serier skal ligge der og sådan burde det bare være.

Prissammenligningen med de danske tjenester synes jeg dog er langt mere relevant. Jeg synes som sådan bare det er at ramme ved siden af, når man kritiserer Netflix for at sende de samme film som kører på tv-kanalerne. Jamen hvad er det så man som dansker betaler overpris for? Sit Netflix-abonnement til 79 kroner eller sin tv-pakke, der med god sandsynlighed koster 300-500 kroner? :) Eller tilsvarende: èn film på en skive koster mere end Netflix koster på en helt måned.

Jeg har været på den amerikanske Netflix gennem en del år. Det er rigtigt, at de lige nu har et ret stort udvalg og med nogle af de aftaler der går igennem i de kommende år (f.eks. Pixar/Disney aftalen) ser de ud til at rykke endnu længere fra udvalget her i Danmark. Men det har ikke altid været sådan. Indholdet på Netflix i USA er vokset sammen med antallet af kunder.

Men med disse internationale streamingtjenester kan man jo håbe på, at de en dag kan købe rettigheder ind i Hollywood, som gælder til hele verden.
Af Jodle
#192496
Nå. Jeg vågnede op til en lidt artig overraskelse. De fleste af de film, der var sat med en udløbsdato d. 14. okt. er her endnu. Umiddelbart kan jeg kun komme på en enkelt titel, som til gengæld var så god, at den skal indlemmes i min DVD-samling, der ikke er der mere. Det var Contagion. Som topdollar netflix-n00b, er jeg umiddelbart tilfreds. :)

Umiddelbart savner jeg en komplet liste over det nuværende indhold. Er der nogle steder, hvor jeg kan finde den?


Rasmus Larsen

En tv-pakke til 3-500 kr er ikke usandsynligt. Derudover kommer der udgifter på internet og den forkætrede medielicens. Så 800-1000 kr om måneden blot for, at blive passivt underholdt på en skærm, er meget i et privatbudget. Men den snak kan tages på et andet tidspunkt. ;)
Af BrianH
#192523
Uanset, hvor negativ jeg er, så skal jeg da se The Walking Dead 2 :-)