Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#185891
Hej folkens,

Jeg har efterhånden undersøgt det danske marked igennem til punkt og prikke og fundet ingen alternativer til Viaplays TV+film+sports - pakke, hvad angår streaming af Champions League kampe. Aldrig i livet vil jeg indvillige i også at skulle betale for TV og film, for så at kunne se sport..

MEN, er der nogen der kender til udenlandske streaming sider?Jeg håbede skysports.co.uk måske havde noget, men de streamer ikke on-demand..

tak herfra.
#185895
T_skaaning skrev:Kender godt til tonsvis af de der sider.. ;) Leder dog efter et betalingssted, netop for at få en god kvalitet.
tror ikke du finder nogen i lande som har sponsor kontrakter og licenser solgt til tv selskaber som så sender i det pågældende land. det eneste er hvis du måske kan købe sådanne mulighed hos klubben direkte, da de jo kan vælge at have live internet løsninger.

ellers skal du finde dem med rettighederne, og her er det i tyskland Sky og samme for UK.
her er så problemet du normalt skal være bosiddende i det land du købber abbo, kender kun en løsning på UK, ikke Tyskland og sky. så desværre ingen rigtig løsning for dig.


btw,
der er intet monopol over viaplay, de har bare betalt mere end discovery har, så ellers ville monopol som du ser det være hos anden tv udbyder, så det er pengene som bestemmer og ikke nogen statslig enhed.
#185906
lgowner skrev:
T_skaaning skrev:Kender godt til tonsvis af de der sider.. ;) Leder dog efter et betalingssted, netop for at få en god kvalitet.
tror ikke du finder nogen i lande som har sponsor kontrakter og licenser solgt til tv selskaber som så sender i det pågældende land. det eneste er hvis du måske kan købe sådanne mulighed hos klubben direkte, da de jo kan vælge at have live internet løsninger.

ellers skal du finde dem med rettighederne, og her er det i tyskland Sky og samme for UK.
her er så problemet du normalt skal være bosiddende i det land du købber abbo, kender kun en løsning på UK, ikke Tyskland og sky. så desværre ingen rigtig løsning for dig.


btw,
der er intet monopol over viaplay, de har bare betalt mere end discovery har, så ellers ville monopol som du ser det være hos anden tv udbyder, så det er pengene som bestemmer og ikke nogen statslig enhed.

Ja, altså jeg ved godt det ikke formelt set er monopol, men i praksis fungerer det jo som monopol.. I og med ingen andre udbyder, kan de sætte den pris de vil.

Til hovedsagen dog - jeg har fundet en løsning. Ændrede min IP-adresse til en amerikansk vha et VPN-program. Så lykkedes det at købe et abonnement for $19.95 for en måned (eller 39.95 for 4 måneder). På foxsoccer2go.com.

1-0 til mig, viasat.
#185907
T_skaaning skrev:1-0 til mig, viasat.
da viasat HD kan sammenlignes med en foldbold kamp over VPN, som nok nærmere ligner SD, så har helt ret, da viasat generelt ser ud som om de kommer igennem sådanne links ;-)

men ellers er der vist også en del gratis fodbold på 28.2 lige nu, da man kan tage diverse channel4,e4 osv.. da de ikke sender på skærmet satellit med begrænsninger, så er det jo også en mulighed f.eks med en parabol fra harald skrald.
#185912
lgowner skrev:
T_skaaning skrev:1-0 til mig, viasat.
da viasat HD kan sammenlignes med en foldbold kamp over VPN, som nok nærmere ligner SD, så har helt ret, da viasat generelt ser ud som om de kommer igennem sådanne links ;-)

men ellers er der vist også en del gratis fodbold på 28.2 lige nu, da man kan tage diverse channel4,e4 osv.. da de ikke sender på skærmet satellit med begrænsninger, så er det jo også en mulighed f.eks med en parabol fra harald skrald.

Altså det er ikke det samme som HD via kabel-tv, men det er ganske udmærket. Det er bestemt lige så godt som viaplay - uden tvivl. Man kan streame med fire forskellige indstillinger, hvor 2.4 mb/s er højeste indstilling.

Om det er over VPN eller ej har jo ingen indflydelse på kvaliteten.

Men for 49kr om måneden (hvis man betaler for 4 måneder af gangen) eller 20kr om måneden (hvis man betaler for 1 år), eller 100kr om måneden (hvis man betaler for en måned), og med et udbud der er væsentligt større end viaplay, - så kan jeg varmt anbefale foxsoccer.com