Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#182042
Der er jo ikke meget HD ved HBO og YouBio lige for tiden, da de enten ikke har åbnet på alle platforme eller ikke får HD fra leverandøren.

Med Viasat går jeg ud fra at du mener Viaplay? Her er billedkvaliteten også ret lav på de fleste platforme ud fra min erfaring. TV2 Play har jeg ikke mange erfaringer med.

Netflix er den med mest konsistent billedkvalitet og er man blandt dem der kan modtage Super HD, så synes jeg faktisk billedkvaliteten er ganske hæderlig - bedre end på mange HD-tv-kanaler.
Af lgowner
#182074
mangler DR.dk ikke her? de streamer jo også, dog for licenskroner men kvaliteten er da skiftet de sidste uger.

og de sender da også film og serier herigennem? så en fair medspiller.

men netflix ligger nok bedst i svinget, men DR.dk lige bag dem :)
Af Samsung40d6505
#182075
lgowner skrev:mangler DR.dk ikke her? de streamer jo også, dog for licenskroner men kvaliteten er da skiftet de sidste uger.

og de sender da også film og serier herigennem? så en fair medspiller.

men netflix ligger nok bedst i svinget, men DR.dk lige bag dem :)
Er DR.dk kommet på SmartTV HUB ? eller andre medie afspillere ?
Af lgowner
#182080
Samsung40d6505 skrev:
lgowner skrev:mangler DR.dk ikke her? de streamer jo også, dog for licenskroner men kvaliteten er da skiftet de sidste uger.

og de sender da også film og serier herigennem? så en fair medspiller.

men netflix ligger nok bedst i svinget, men DR.dk lige bag dem :)
Er DR.dk kommet på SmartTV HUB ? eller andre medie afspillere ?
jada, den er på HbbTV og den er også som plugin til samsung og LG skærme, dog hjemmelavet men vigtigt er streaming som også er lige så meget PC smart streaming services som du henviser til og de muligheder de enkelte brugere giver dig.

Hvor har du TV2 Play da udover på pc? på en Yousee linux boks, som vel ikke er smarttv da det er en pc med tuner?

det er jo en streaming tjeneste som alle andre, udover det er licensen som betaler for det her.
Af Samsung40d6505
#182116
Pga hakken på Youbio boksen, og på trods af at Netflix og HBO kører perfekt på min 25 Mbit/5 Mbit trådløse forbindelse fik jeg nedennævnte svar

Er der nogen af jer, der kunne finde på at kable TV´et for at streame ?

http://forum.yousee.dk/showthread.php?3 ... mierefilm)


"Her kommer nogle ting du skal være opmærksom på. Husk at når man kører Wi-Fi, så er oplevelsen derudfra (Best effort).

Her er nogle ting du skal være opmærksom på:

1. Vær sikker på at der benyttes et netværkskabel for at udelukke forstyrrelser
2. Hvis hak i film er konsekvent kan det hjælpe at nulstille boksen med 5 tryk på fronten (noget vi undersøger nærmere)
3. Test internetforbindelse - er der mere end 10 mbps også i aftentimerne?
4. Tjek andet udstyr på det lokale netværk, når det hakker så prøv at slukke alt andet der kan forstyrre og se om det hjælper på problemet, det har tit givet overraskende resultat!
5. Registrér om det er på bestemt tidspunkter at hakkeriet sætter ind (f.eks. kun i primetime lørdag aften, eller på alle tidspunkter)
6. Registrér om det er for bestemte film eller for næsten alt indhold, for det KAN være selve filmene der skal efterpoleres.
7. Hvis det på ingen måde er muligt at køre med netværkskabel tjek om det hjælper at skifte Wi-Fi kanal, der findes værktøjer der kan hjælpe med at finde kanaler der er mindre støj på. Hvis muligt - og endnu bedre - skift til 5 ghz netværk hvor der typisk er meget mindre støj."
Af lgowner
#182130
der kom du vist rimelig OT på dit eget indlæg, ved ikke hvad du siger men det er nok ok. :o