Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ozong
#175934
Hej

Er der nogen der har fået Netflix til at køre på Samsungs plasma 7 serie fra 2011?

Jeg har forgæves forsøgt, men det er ikke lykkedes mig. Samsung siger det skal virke og jeg har fulgt deres anvisninger, men det virker ikke.

Mindes engang jeg var i service menuen og så at der stod noget med D69xx undrede mig over det, men på kassen og min kvittering stod der 7 serie så jeg tillagde det ikke den store betydning.
Gad vide om det er en forklædt 6 serie og det er derfor det ikke vil opdatere.....

Hvad har andre med samme model oplevet?

/oz
Af ozong
#175937
Har lige kigget i service menuen og ja der står ¤@£#%=# D6900, hvad dælen er nu det for noget.

Er D6900 en 7 serie eller en 6 serie?

/Oz
Af dk9000
#175943
Det er 6 serie :)

Nu er jeg ikke så kendt inde i samsungs service menu. Dog vil jeg råde dig til at tage fat i dem som har solgt dig denne skærm ;)
Af PhDream
#175947
D6900 er det samme som D7000. Så vidt jeg ved, findes der ikke en "ægte" D7000/D7005 i DK. Hardwaren burde være den samme.
Af ozong
#175950
PhDream skrev:D6900 er det samme som D7000. Så vidt jeg ved, findes der ikke en "ægte" D7000/D7005 i DK. Hardwaren burde være den samme.
Dog vil det forklare hvorfor det ikke virker. Når der er tale om en 6 serie og ikke en 7 serie...
Er det ikke falsk markedsføring eller hvad sådanne noget nu hedder?

/Oz
Af ozong
#175954
Jeg har nu talt med Samsung Nordic og dem jeg har købt tv'et af og de kan begge godt se der er noget galt.
De undersøger sagen.

@Admin har du ikke nogle kontakter til Samsung hvor du kan høre hvad der er op og ned i denne og lignende sager?

Jeg har ikke hørt om nogen endnu der har fået Netflix til at virke på PSxxD7005 serien.

/Oz
Af ozong
#176210
Har i dag i flere omgange talt med Samsung Nordic og Netflix. Netflix havde en fantastisk support og var særdeles hjælpsomme. Netflix oplyste at de har sendt applikationen til Samsung og at både 7/8 serien i LED og Plasma er understøttet. Ringede efterfølgende igen til Samsung, der ikke kunne forstå hvorfor det ikke virker. De talte om at der var noget bøvl med en server, men mente ikke det var det der var problemet. De har bedt mig vente en uge og se om det kommer op og køre....

Er der nogen der har fået det til at virke på ovenstående model???

/Oz
Af Sten
#176249
ozong skrev:Har i dag i flere omgange talt med Samsung Nordic og Netflix. Netflix havde en fantastisk support og var særdeles hjælpsomme. Netflix oplyste at de har sendt applikationen til Samsung og at både 7/8 serien i LED og Plasma er understøttet. Ringede efterfølgende igen til Samsung, der ikke kunne forstå hvorfor det ikke virker. De talte om at der var noget bøvl med en server, men mente ikke det var det der var problemet. De har bedt mig vente en uge og se om det kommer op og køre....

Er der nogen der har fået det til at virke på ovenstående model???

/Oz
Jeg har også en PSXX7005DK alias PSXX6900 og kan heller ikke få Netflix aktiveret.
Hvor har du købt din skærm? Måske der er et sammenhæng!!!
Af ozong
#176262
Sten skrev: Jeg har også en PSXX7005DK alias PSXX6900 og kan heller ikke få Netflix aktiveret.
Hvor har du købt din skærm? Måske der er et sammenhæng!!!
Hos Hapii som er en del af expert kæden.
Samsung bekræfter dog at det ud fra mit serie nummer er en 7 serie.
Men kan ikke forklare hvorfor det ikke virker....

Modellen bør være understøttet... Min hypotese er dog at de har solgt en forklædt serie og det er derfor det ikke virker. Ser ud som en 7 men er en 6 serie...

Nu får de en uge mere og så ser vi om det er rettet eller om der stadig er problemer...

/Oz
Af Sten
#176267
ozong skrev:
Sten skrev: Jeg har også en PSXX7005DK alias PSXX6900 og kan heller ikke få Netflix aktiveret.
Hvor har du købt din skærm? Måske der er et sammenhæng!!!
Hos Hapii som er en del af expert kæden.
Samsung bekræfter dog at det ud fra mit serie nummer er en 7 serie.
Men kan ikke forklare hvorfor det ikke virker....

Modellen bør være understøttet... Min hypotese er dog at de har solgt en forklædt serie og det er derfor det ikke virker. Ser ud som en 7 men er en 6 serie...

Nu får de en uge mere og så ser vi om det er rettet eller om der stadig er problemer...

/Oz
Min skærm er købt hos Proshop som også er en del af Expert kæden. Der skulle være tale om en såkaldt "kædemodel" som Samsung kun har solgt til Expert kæden.

Man kan jo spørge sig selv, hvorfor det skulle være nødvendigt med en "kædemodel", med mindre de to nævnte skærme ikke er helt identiske.
Af ozong
#176559
Så blev det tid til en opdatering igen!

Gik Samsung på klingen i dag og spurgte hvorfor jeg ikke kunne få det til at virke når nu jeg havde fulgt alle deres anvisninger. Fik at vide at det var da fordi det var en 6 serie, jeg var nær kørt galt og forklarede manden at det kunne da ikke passe, fordi så var det vel falsk markedsføring. På kassen står der jo tydeligt 7 serie, men Samsung fastholdt at det var en opgraderet 6 serie og det var derfor det ikke virkede og aldrig ville komme til at virke.

Ok tænkte jeg så tror jeg gerne jeg vil have det på skrift da jeg så havde tænkt mig at gå til forbrugerstyrelsen. Det ville han give mig på skrift, 1 time senere dukker der en en e-mail op.

Her siger han at det var en fejl og det skal virke på min model, jeg skulle nulstille smart hub, resete tv og bl.a. bl.a.... Men det har jeg jo prøvet 20 gange hvorfor skulle det virke nu? Nu prøver jeg en sidste gang og lykkedes det ikke vil så henvende mig til dem igen og sikkert få en ny historie.

Det pudsige var faktisk at han tilbød at jeg kunne få en service mand ud og kigge på det, det tror jeg da jeg vil tage imod, hvis ikke det lykkedes i 21 omgang...

Opdateres.... :s
Af Sten
#176629
ozong skrev:Så blev det tid til en opdatering igen!

Gik Samsung på klingen i dag og spurgte hvorfor jeg ikke kunne få det til at virke når nu jeg havde fulgt alle deres anvisninger. Fik at vide at det var da fordi det var en 6 serie, jeg var nær kørt galt og forklarede manden at det kunne da ikke passe, fordi så var det vel falsk markedsføring. På kassen står der jo tydeligt 7 serie, men Samsung fastholdt at det var en opgraderet 6 serie og det var derfor det ikke virkede og aldrig ville komme til at virke.

Ok tænkte jeg så tror jeg gerne jeg vil have det på skrift da jeg så havde tænkt mig at gå til forbrugerstyrelsen. Det ville han give mig på skrift, 1 time senere dukker der en en e-mail op.

Her siger han at det var en fejl og det skal virke på min model, jeg skulle nulstille smart hub, resete tv og bl.a. bl.a.... Men det har jeg jo prøvet 20 gange hvorfor skulle det virke nu? Nu prøver jeg en sidste gang og lykkedes det ikke vil så henvende mig til dem igen og sikkert få en ny historie.

Det pudsige var faktisk at han tilbød at jeg kunne få en service mand ud og kigge på det, det tror jeg da jeg vil tage imod, hvis ikke det lykkedes i 21 omgang...

Opdateres.... :s
Det skal blive interessant at læse, hvad udfaldet bliver. Jeg har en stærk mistanke om, at der er tale om en skrabet 7'er alias D6900, som blot har fået installeret et stykke DK/Nordisk software ... og wupti ... D7005DK!

Derudover - respekt for din ihærdighed :)
Af ozong
#177086
Seneste opdatering!

Har nu utallige gange forsøgt at installere jf. Samsungs anbefalinger, men det virker stadig ikke.

Ringede til dem igen i dag og udrykkede min ærgrelse over at det bare ikke virker, fik at vide der var kommet en ny opdatering 1021.1 fra d. 12.11.12.

http://www.samsung.com/dk/support/model ... oadName=FM

Gik straks i gang med en opdatering via USB nulstillede smart hub og vupti!!!!

INGEN NETFLIX :s

Må jo så ringe til den igen i morgen og høre hvad de så foreslår!

/Oz
Af Sten
#177102
ozong skrev:Seneste opdatering!

Har nu utallige gange forsøgt at installere jf. Samsungs anbefalinger, men det virker stadig ikke.

Ringede til dem igen i dag og udrykkede min ærgrelse over at det bare ikke virker, fik at vide der var kommet en ny opdatering 1021.1 fra d. 12.11.12.

http://www.samsung.com/dk/support/model ... oadName=FM

Gik straks i gang med en opdatering via USB nulstillede smart hub og vupti!!!!

INGEN NETFLIX :s

Må jo så ringe til den igen i morgen og høre hvad de så foreslår!

/Oz
Har også foretaget omtalte firmware opdatering på min "PS51D7005DK", og der sker ikke en dyt! ::l Gud ved hvad disse opdateringer egentlig gøre godt for. Det kunne nu være meget rart at vide, da jeg ikke umiddelbart kan se forskel på skærmen før og efter opdateringen.