Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ozong
#185696
Hej
Dejligt at se dit engagement jeg deler helt klart din holdning og frustration. Glæder mig meget til at høre hvad du hører fra Samsung. Vi burde overveje at rejse en sag overfor Forbrugerstyrelsen, måske vi kunne være en flok der gjorde det i fællesskab?

Har også spurgt servicebroker om hjælp, ser lige hvad de kommer retur med....
Af kronholm
#185697
Hvor er det helt nøjagtigt at i mener i er blevet snydt? ingen af 2011 modellerne blev solgt med netflix, og panasonic undlod fuldstændig at forsøge at opdatere deres 2011 modeller med netflix. Og nu mener i så samsung skal "straffes" for i det mindste at have forsøgt at opdatere nogle af deres skærme fra 2011?


om det hedder 6900 eller 7000 tror jeg er ret ligegyldigt når man tager debatten i retten, eftersom ingen af modellerne er solgt med adgang til netflix. Havde i undladt at købe jeres tv hvis sælgeren sagde D7005 faktisk var den nordiske version af 6900'eren? Tvivler meget eftersom der på daværende tidspunkt ikke var noget kendskab til netflix problematikken.

Det eneste sted hvor samsung decideret har fejlet, det er da de melder ud i slutningen af 2012, at deres 2011 modeller, d7005 og d8005 nu har fået netflix, når det åbenbart kun var d7005 led, og d8005 plasma/led.

- og inden i nu i evig bitterhed sværgrer i aldrig vil have samsung igen, og skifter over til panasonic eller sony m.fl. istedet, så husk at deres 2011 modeller overhovedet ikke blev opdateret. Ligegyldigt hvilken model man havde. (måske med undtagelse af sony hx923... pas!)
Af Maestroelite
#185700
Kronholm jeg har på intet tidspunkt tænkt at jeg hader Samsung eller andet, og jeg er generelt meget tilfreds med mit TV.

Du har ret i at der dengang ikke var reklamer om netflix, men der var derimod en masse reklame om at man jo bare kunne opdatere sin smarthub når der kom nyt.

Der hvor vi føler os snydt er netop hvis vi har betalt for et serie 7 TV og troet vi fik et, men det måske rent faktisk er fra serien lavere.

Hvis du har læst mit indlæg vil du også se at jeg har bedt Samsung uddybe forskellen mellem 7005 og 8005, dvs de har haft rigelig mulighed for at sige at der er en mindre CPU i, det gjorde de ikke, de sagde de er stort set ens på nær kosmetiske ting og software.

Det er i mine øjne falsk markedsføring.

Hvad så med fremtidige applikationer som også skal bruge større CPU? Så nej det handler ikke længere kun om netflix eller ej, men om at man har fået et produkt som ikke holder hvad de har lovet.

Kan godt være du synes det er mystisk og spild af tid og at vi "straffer" Samsung, men det er dem selv der har lavet en fejl her, ikke os.

Du ville have det fint med at spørge Mazda om forskellen på 2 bil modeller og få at vide de var stort set ens, men så senere finder du ud af at din faktisk har en 1.4 liter motor men den anden har 1.7?

Hvordan sagen så ender det ved jeg ikke, men jeg synes faktisk det er på sin plads at påpege det overfor et firma når de har lavet noget forkert, både for ens egen skyld men for andre kunder og fremtidige produkter.
Det er muligt du er uenig, men så er du måske også den type der bare affinder sig med at du ikke har fået det du egentlig troede.
Af kronholm
#185701
Maestroelite skrev:Kronholm jeg har på intet tidspunkt tænkt at jeg hader Samsung eller andet, og jeg er generelt meget tilfreds med mit TV.

Du har ret i at der dengang ikke var reklamer om netflix, men der var derimod en masse reklame om at man jo bare kunne opdatere sin smarthub når der kom nyt.

Der hvor vi føler os snydt er netop hvis vi har betalt for et serie 7 TV og troet vi fik et, men det måske rent faktisk er fra serien lavere.

Hvis du har læst mit indlæg vil du også se at jeg har bedt Samsung uddybe forskellen mellem 7005 og 8005, dvs de har haft rigelig mulighed for at sige at der er en mindre CPU i, det gjorde de ikke, de sagde de er stort set ens på nær kosmetiske ting og software.

Det er i mine øjne falsk markedsføring.

Hvad så med fremtidige applikationer som også skal bruge større CPU? Så nej det handler ikke længere kun om netflix eller ej, men om at man har fået et produkt som ikke holder hvad de har lovet.

Kan godt være du synes det er mystisk og spild af tid og at vi "straffer" Samsung, men det er dem selv der har lavet en fejl her, ikke os.

Du ville have det fint med at spørge Mazda om forskellen på 2 bil modeller og få at vide de var stort set ens, men så senere finder du ud af at din faktisk har en 1.4 liter motor men den anden har 1.7?

Hvordan sagen så ender det ved jeg ikke, men jeg synes faktisk det er på sin plads at påpege det overfor et firma når de har lavet noget forkert, både for ens egen skyld men for andre kunder og fremtidige produkter.
Det er muligt du er uenig, men så er du måske også den type der bare affinder sig med at du ikke har fået det du egentlig troede.
Jeg køber et tv alt efter hvilket behov jeg har, og jeg undersøger tingene ganske grundigt inden jeg køber. Hvis jeg køber et tv i 2013, så forventer jeg ikke nødvendigvis at det kan opdateres i 2015 med nye apps som ingen endnu kender. Der var jo heller ingen der vidste at d8005 ville kunne få netflix dengang. Jeg har selv haft kontakt til samsungs "kundeservice" et par gange, og det er tydeligt for mig, at de nærmest bare sidder og læser op af de informationer man selv kan finde på deres hjemmeside. Såfremt man vil have specifikke hardware informationer, så skal man have fat i noget mere kompetent personale, og det er desværre nok gældende for samtlige producenter.

Men du havde selvfølgelig valgt D8005 hvis du vidste D8005 cpu'en var f.eks. 5% hurtigere end 7005'eren, på trods af at der ikke var nogen reel forskel på hverken ydelse eller indholdet i smart-tv. Underligt nok var topmodellen åbenbart bedre end de mindre modeller. :o

- Du har købt et D7005, og noget kunne tyde på at det har smart-tv fra 6'serien, og panelet fra 8'serien. Så må "7"-serien være et ok navn til den model.

Ingen tvivl om at det er TRÆLS det tv ikke kan opdateres med netflix, men så længe de ikke har solgt det med en forkert beskrivelse, så tror jeg ikke rigtigt det ændrer noget for jeres situation, og i og med samsung nu har deres "evolution-kit" så har de jo skaffet kunder mulighed for at købe et tv der kan opdateres. (Måske de allerede har lært noget!)
Af Maestroelite
#185702
Jeg havde netop undersøgt det, sikkert mere end du selv siger du gør, brugte flere måneder på at finde hvilket TV jeg skulle have.
Både her og på engelske/amerikanske fora.

Jeg forventer heller ikke at et TV kan opdateres i al evighed, men jeg forventer helt sikkert at når jeg retter henvendelse til producenten så får jeg et korrekt svar, det er ikke mit problem hvor kompetente eller mangel på samme de har.

Jeg er ikke sikker på at jeg havde valgt at købe 8005 hvis jeg fik at vide CPU var 5% langsommmere det har du helt ret i, men jeg har jo ikke fået lov at tage stilling til det vel?
Når man får at vide de er ens hardware mæssigt så forventer man det også.
Der er sikkert også en del mere forskel end 5% ellers ville det vel ikke være et problem i det hele taget.

Hvis jeg lyder lidt gnaven, så er det nok fordi jeg finder det en anelse provokerende at du skal komme og diktere at vi ikke skal føle os snydt.

Når det så er sagt, så kan jeg udmærket følge dig noget af vejen, men man bør kunne stole på den information man får fra producenter, hvor står vi ellers som forbrugere!? ;;)
Af kronholm
#185703
Maestroelite skrev:Jeg havde netop undersøgt det, sikkert mere end du selv siger du gør, brugte flere måneder på at finde hvilket TV jeg skulle have.
Både her og på engelske/amerikanske fora.

Jeg forventer heller ikke at et TV kan opdateres i al evighed, men jeg forventer helt sikkert at når jeg retter henvendelse til producenten så får jeg et korrekt svar, det er ikke mit problem hvor kompetente eller mangel på samme de har.

Jeg er ikke sikker på at jeg havde valgt at købe 8005 hvis jeg fik at vide CPU var 5% langsommmere det har du helt ret i, men jeg har jo ikke fået lov at tage stilling til det vel?
Når man får at vide de er ens hardware mæssigt så forventer man det også.
Der er sikkert også en del mere forskel end 5% ellers ville det vel ikke være et problem i det hele taget.

Hvis jeg lyder lidt gnaven, så er det nok fordi jeg finder det en anelse provokerende at du skal komme og diktere at vi ikke skal føle os snydt.

Når det så er sagt, så kan jeg udmærket følge dig noget af vejen, men man bør kunne stole på den information man får fra producenter, hvor står vi ellers som forbrugere!? ;;)
Jeg dikterer ikke noget. Har bare svært ved at se hvad i skulle få ud af det. Samsung ved åbenbart godt at de skal tilbyde deres kunder mulighed for opgradering af tv fremover, og det gør de med deres evo-kit.

Men har du det på skrift, din samtale mellem samsung og dig mht hardwaren, så kan det da godt være i kan få noget ud af at klage.

- Åbenbart er D7005 bare en D6905 med real-black filter.
Af ozong
#185709
kronholm skrev:- Åbenbart er D7005 bare en D6905 med real-black filter.
Så er det vel også falsk markedsføring og sælge det som en 7 serie ;;)

Samsung har desuden selv udtalt at alle D7005/8005 kan opgraderes og det kan de så åbenbart ikke, det er vel også falsk markedsføring.

Jeg syntes også mere det er blevet en princip sag og vil med sikkerhed rejse en sag overfor forbrugerstyrelsen.
Af kronholm
#185712
ozong skrev:
kronholm skrev:- Åbenbart er D7005 bare en D6905 med real-black filter.
Så er det vel også falsk markedsføring og sælge det som en 7 serie ;;)

Samsung har desuden selv udtalt at alle D7005/8005 kan opgraderes og det kan de så åbenbart ikke, det er vel også falsk markedsføring.

Jeg syntes også mere det er blevet en princip sag og vil med sikkerhed rejse en sag overfor forbrugerstyrelsen.

ehhh... nej. Mig bekendt står der ikke nogle regler nogle steder for hvad man må kalde hvilke modeller, og samsung har aldrig officielt sagt at D7005 var samme tv som d8005. D7005 er et bedre tv end D6905 pga det filter, og derfor er det jo helt ok at det får et højere modelnummer. D7000 er jo også bare et D6900 med filter i udlandet, og dermed har de ingen steder lavet falsk markedsføring.... Du er helt galt på den.

De sagde i slutningen af 2012 at de havde arbejdet på at få netflix på deres 2011 modeller, (imodsætning til mange andre producenter) og at det var lykkedes på deres D7005 og D8005. Det var dog kun D7005 led - ikke plasma. Så ja, de har lavet en fejl da de skrev D7005, de skulle have skrevet D7005 led.

Det gør du bare. god fornøjelse. Går ud fra du også har kontaktet samsung forinden og forhørt om D7005 ville kunne få installeret fremtidige apps som ingen kender kravene til, og forhørt angående om D7005 og D8005 havde samme smart-tv processor. :)
Af ozong
#185719
Jeg er fuldstændig uenig med dig...

Hvis de sælger D7005 som i virkeligheden er et D6900 som en 7 serie er der da noget helt galt i min optik, men det bliver vi sikkert aldrig enige om O_O

Jeg er efterhånden bedøvende ligeglad med om Netflix kommer til at køre på dette TV eller ej, nu er det blevet en principsag om salg af en forklædt 6 serie som er solgt som en 7 serie.

Tak for støtten, glæder mig allerede til at rejse denne sag for forbrugerstyrelsen.