Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af A_Brix
#175540
Da mit tv-brug består af film, serier og sport (og ikke reality etc.), overvejer jeg, efter at Netflix er landet, og HBO er lige rundt om hjørnet, at opsige mit abonnement hos Yousee.

Mit problem består imidlertidig i, at jeg er fodboldnarkoman. Jeg kan på ingen måde undvære Premier League og Champions League - og det kræver desværre fuldpakken, som jo er noget dyrt efterhånden.

En løsning på mit problem kunne jo så være Viaplay, hvor der er masser af fodbold. Derfor vil jeg høre, hvad jeres erfaringer med Viaplay er. Hvordan er kvaliteten - det ligner på deres hjemmeside at de max viser i 720p, altså ikke Full HD? Er der ofte udfald i live sportsudsendelser?

Så vidt jeg kan se benytter Viaplay ikke adaptiv streaming (som jeg ved, hvad er), men noget de kalder smooth streaming - hvad er forskellen fra adaptiv streaming?

Jeg har en Samsung UE46ES7005 - leverer deres app en ordentlig oplevelse? Eller er en anden platform bedre at benytte?

Ja, det var mange spørgsmål, men det kan koges ned til én ting: er Viaplay godt?

Mvh
Andreas
Senest rettet af A_Brix 23. okt 2012, 14:44, rettet i alt 1 gang.
Af Otto J
#175542
Jeg har kun brugt det en enkelt gang, og da var kvaliteten ret ringe og forbindelsen ustabil. Men det skal ikke dømmes ud fra ét forsøg, så det er bare én erfaring som skal lægges sammen med andres. Lidt uden for spørgsmålet, så så jeg landskamp på Kanal 6's streaming for nyligt, og det var direkte ubrugeligt ringe. Jeg ser NFL på NFL Gamepass, det fungerer glimrende og er rigeligt godt nok til at jeg kan undvære tv-kanaler med NFL, så det kan godt lade sig gøre - det virker bare som om de danske udbydere mener at internet-streaming er lig med et lille browser-vindue på en laptop, og ikke noget der skal op på tv'et... Gamepass ser jeg i 84" på en projektor...