Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#175296
Jeg har lige læst en officiel udtalelse fra WD om at deres WDTV Live Hub aldrig vil komme til at understøtte Netflix i Skandinavien pga. manglende hardwareunderstøttlese... WHAT??
De mener åbenbart seriøst at deres flagskib af medieafspillere ikke er i stand til at gøre hvad der egentligt burde være en medieafspillers force, nemlig streaming media som f.eks. Netflix, men en Nintendo wii eller andre spillekonsoller af væsentligt ældre dato er i stand til at streame fra Netflix!!

Og her troede jeg at man var godt dækket ind med et topnotch LG SmartTV 2011 samt en topmodel blandt medieafspillere!!

Anyways, her er tråden med WD's udmelding:

http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live- ... d-p/490176
Af Xoomtell
#175299
Ja det er intet mindre end godt gammeldags træls. Jeg købte nemlig en wd tv live hub box i går af samme grund: ville gerne se netflix på tvet i stedet for på den bærbare. Læste mig til at den kunne klare Netflix. det fremgår også af deres hjemmeside og fx Hifipriser.dk. Ringede til butikken og fik at vide af sælgeren at det kunne den sagtens klare. Men nej - den vil ikke. Har opgraderet firmware og forsøgt at skifte geo osv uden held. Netflix servicen viser sig ikke. Har kontaktet Western Digital og afventer svar. Det eneste lille håb er at jeg chattede med Netflix i eftermiddags. De påstod at der blev arbejdet på at gøre set muligt at få Netflix i netop Hub modellen. Det er jo også kun en uge siden det blev lanceret. Alligevel er det ufatteligt at de ikke har lavet nogle tests inden med diverse bokse for at se hvad der spiller og hvad der ikke gør. WD påstår det er pga limitations i boxen. Men da Canada fik Netflix i sin tid smed de servicen på hub boksen vha en firmware opdatering. Så hvorfor skulle de ikke også kunne gøre det denne gang? Det skullelige være hvis den box vi kan købe her i EU har en anden chip som ikke kan håndtere Netflix kode af en eller anden grund. Men det lyder ret tyndt...som en lam undskyldning...øv en masse bøvl med alt det boxhejs...
Af lgowner
#175347
den tekniske årsag til alle disse wdtv problemer, er at der findes 2 typer chipset, som WD valgte at bruge i deres WDTV modeller. et sæt til USA/Canada med krypterings muligheder, som bruges til DRM. og så alternativet som blev brugt i europæiske modeller. denne chip kan ikke klare DRM krypteringen, og cpu'n er ikke kraftig nok til at klare det.

så WD kan simpelthen ikke levere det til den ældre generation af WDTV/Hub og Gen1/2 da disse ikke hardware mæssigt kan håndtere DRM support. så det er rent teknisk umuligt at få i disse i fremtiden.
Af Xoomtell
#175351
Jamen så fatter jeg ikke at de reklamerer med at den kan klare Netflix både hos forhandlere, hifipriser.dk osv. Der står alle steder den kan klare Netflix. Går man ind på WDs site for WD TV Live Hub ser man netflix logo overalt. Det er først h is man klikker på et af dem at der med små bogstaver som en note er angivet at det kun er i US og Canada Netflix kan modtages. Så det er mildest talt svært som forbruger at se det ikke skulle fungere og oplysningen er gemt godt af vejen. Jeg tager ned og får mine penge tilbage for min box imorgen.
Af Chaui
#175352
Ja så længe de reklamere med det herhjemme også, så er der jo intet problem i og få pengene retur.

De fleste har vel også en PS3, og der fungere Netflix jo helt fint.
Af Frillen
#175353
lgowner skrev:den tekniske årsag til alle disse wdtv problemer, er at der findes 2 typer chipset, som WD valgte at bruge i deres WDTV modeller. et sæt til USA/Canada med krypterings muligheder, som bruges til DRM. og så alternativet som blev brugt i europæiske modeller. denne chip kan ikke klare DRM krypteringen, og cpu'n er ikke kraftig nok til at klare det.

så WD kan simpelthen ikke levere det til den ældre generation af WDTV/Hub og Gen1/2 da disse ikke hardware mæssigt kan håndtere DRM support. så det er rent teknisk umuligt at få i disse i fremtiden.
Selvom du muligvis har ret, så forstår jeg ikke at man vælger et chipsæt for USA, Canada, sydamerika, asien og størstedelen af Europa og så et andet for Skandinavien??
Angående DRM kryptering, så kan WDTV Live Hub ikke klare den uanset om det er en amerikansk model eller anden, sådan har det været fra dag 1, i hvert fald ud fra WD selv har udmeldt vedrørende DRM-spørgsmål i deres forum.

Jeg er muligvis lidt langsom til at fatte det, alle mulige andre streamingtjenester er ikke noget problem for WDTV Live Hub, men Netflix er åbenbart ekstremt krævende, når det gælder Skandinavien O_O
Af lgowner
#176324
Frillen skrev: Selvom du muligvis har ret, så forstår jeg ikke at man vælger et chipsæt for USA, Canada, sydamerika, asien og størstedelen af Europa og så et andet for Skandinavien??
der findes IKKE et alternativ til Skandinavien alene men til hele Europa. så der har du nok taget fejl. på deres webside findes kun 2 modeller præcis som det har været tilfældet for de ældre WDTV modeller, så var der 2 modeller.

så det er skam ikke bare skandinavien, det er også Tyskland, England og Frankrig som har dit problem.

zoller38
Netflix virker fint på WDTV Gen3 modellen. Du skal nok lige læse tråden igennem igen, for her tales om HUB modellen altså den du har harddisk mulighed internt i, så det er forkert, og alligevel korrekt på en nyere WDTV Live (Gen3)
Af Greveliassen
#176509
Er det muligt at få et link til en side der sælger WDTV Gen3 modellen.
Synes jeg har kigget på en del, men er blevet mere og mere forvirret over de forskellige modeller.
Af netfors
#176525
Chaui skrev: De fleste har vel også en PS3, og der fungere Netflix jo helt fint.
Jeg tror nu ikke "de fleste" har en PS3 ?? ;)
Af Henrik_bj
#176527
Greveliassen skrev:
Henrik_bj skrev:
Du kan se priserne på den her:
http://www.hifipriser.dk/medieboks/wd-t ... 78380.aspx
Jeg siger mange tak, og så lige et andet spg. da den nu ikke har HDD i, kan man så selv tilslutte en og så se de ting man har på den?
Det var så lidt da. :) Ja, man kan bare tilslutte en ekstern hdd og så se det der ligger derpå.. Du kan også streame det, hvis du har et NAS.
Af Greveliassen
#176529
Henrik_bj skrev: Det var så lidt da. :) Ja, man kan bare tilslutte en ekstern hdd og så se det der ligger derpå.. Du kan også streame det, hvis du har et NAS.
Ok. igen mange tak for de hurtige svar :) Tror tilgengæld jeg springer NAS'en over i første omgang.