Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330965
Kære alle

Jeg er netop skiftet fra LG til Samsung (og har i dag fået leveret 55Q90 2021-modellen).

Men jeg kan ikke finde en DRTV-app i Samsungs app-store? Den lå i LGs app-store....

Jeg abbonnerer ikke på flow-tv, men ser alene TV via min data-forbindelse. Så jeg har ingen adgang til HbbTV, som jeg forstår det.

Tusinde tak og undskyld, hvis jeg har misset emnet i en eksisterende tråd. Har søgt uden held.

Anders
#330999
Apbrasmussen skrev: 12. maj 2021, 22:17 Kære alle

Jeg er netop skiftet fra LG til Samsung (og har i dag fået leveret 55Q90 2021-modellen).

Men jeg kan ikke finde en DRTV-app i Samsungs app-store? Den lå i LGs app-store....

Jeg abbonnerer ikke på flow-tv, men ser alene TV via min data-forbindelse. Så jeg har ingen adgang til HbbTV, som jeg forstår det.

Tusinde tak og undskyld, hvis jeg har misset emnet i en eksisterende tråd. Har søgt uden held.

Anders
Hej, jeg har netop installeret DR appen på et Samsung Q60t, som har samme årgang Tizen 5.5 som dit TV kører med. Fandt det nemt ved at søge i app-store på TVet

Hov, så lige at du skrev 2021 modellen - så må det være QN90a modellen du har og ikke et Q90, så det er nok som Rasmus skriver da det TV kører med Tizen 6.0
#331008
Samsung er gatekeeper på deres smart-TV platform, så selvom DRTV app’en til Tizen blot er et hyperlink til HbbTv-tjenesten, så skal den godkendes af Samsung, og det tager tid. Forhåbentlig er Samsung ikke så bange for lakridspiber som Google ;)

Det gode ved HbbTv via flow-kanalerne er, at der ikke er nogen gatekeeper, som skal godkende eller kan blokere for broadcasterens HbbTv-app. Jeg har selv smidt en stueantenne bag tv’et for blot at få gratis kanalerne, og det fungerer fint. Du kan tjekke her, om det også er muligt for dig. Indtast adresse og husk at vælge fanen “indendørs dækning”: https://www.dr.dk/hjaelp/tv
#331023
Ja, det kan man. På langt de fleste TV aktiveres/tændes der for HBBTV ved at trykke på den røde knap på fjernbetjeningen, når man befinder sig på en af DRs kanaler og ellers har internetforbindelse.
#331375
AllanAarestrup skrev: 15. maj 2021, 10:45 Tror ikke at det bare et link til hbbTV da du i APP tilbydes at logge ind med dit DR login og få adgang til sidst sete, favoritter osv. Kan man det med hbbTV?
Login fungerer fint på HbbTv. DR har kun app til HbbTv, AndroidTv og AppleTv.
Så det er HbbTv, der anvendes på Tizen (Samsung) og WebOS (LG).
#343657
Lynggaard skrev: 13. jul 2022, 08:21 Hvad med 2021 som Q90A? Er det også "kun" hbbTv?

Er det rigtigt forstået at HbbTV kræver Antenne og ikke streamer via internettet?
Alle DRTV "apps" til Smart TV er baseret på HbbTV. I praksis et genvejsikon til HbbTV-hjemmesiden. På Android TV / Google TV og Apple TV er DRTV en rigtig app.

HbbTV kræver antennesignal, hvis man vil tilgå det med den røde knap på fjernbetjening, når man står på en DR-kanal (kræver at ens tv-udbyder understøtter HbbTV). Det er derfor TV-producenterne har lavet dette genvejsikon i app-butikkerne.

HbbTV streamer indhold via internettet.

Vær dog opmærksom på, at DRs HbbTV ikke kan vise alt indhold. Læs mere her: "Programmet kan ikke ses på DRTV": Hvad DR siger til fejlen

Hvis man vil bruge streaming i sin dagligdag, herunder DRTV, så vil min anbefaling være Apple TV boksen. Alternativt en Android TV-enhed.