Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af akbristow
#329780
Hvis jeg gerne vil ha' at hele familien kan tænde fjernsynet og gå i en app for at se alle mine / familiens fotos i min Google Photos stream, uden at skal ha' fat i egne telefoner og Chromecaste mm. er det så et Android fjernsyn (som Philips OLED806) jeg skal ha' fat i?
Af Ddur
#329785
Ja, man skulle umiddelbart tro, at et tv med Android TV OS ville give direkte adgang til Google Photos. Men det blev lukket ned for nogle år siden pga. nogle udfordringer med privatlivets fred.

Så på tv med Android TV OS skal du også anvende en tredjeparts-app. Jeg bruger selv ”Photo Gallery and Screensaver” som hentes fra Google Play Store. Den koster under 50 kr. Den findes dog mig bekendt kun til Android TV. Om der findes lignende apps til andre tv-platforme, ved jeg ikke.

Den nye streaming-enhed Chromecast med Google TV har indbygget muligheden for at anvende Google Photos som screensaver-funktion. Der er dog ikke en decideret gallerifunktion, som jeg fornemmer, du efterspørger. På Chromecast med Google TV kan du selvfølgelig også installere "Photo Gallery and Screensaver".
#329793
Mange tak for tilbagemeldingen :-)

Det der egentlig var ønsket, i al sin enkelthed, var at fjernsynet kunne bruges selvstændigt af hele familien som digitalt fotoalbum - Sæt dig hen til det nye store fjernsyn - Tænd - Åben app - Tilgå alle de fotos jeg har i min Google Photos timeline og selvfølgelig også albums.

De tredjeparts-apps du nævner antager jeg ikke kan bruges ligesom Google Photos appen på min telefon (adgang til alle albums mm.)

Ja, jeg var måske lidt naiv og tro at et Android TV selvfølgelig ville kunne hente en Google Photos app. Tænker ikke den heller er en del af hvad der er tilgængeligt fra et WebOS fjernsyn - Havde egentlig også de nye LG C1 i kiggerten.

Så den eneste løsning er en Chromecast og så må man hente mobilen...?
Af lennon
#329797
Det du ønsker er vel egentligt det,som Apple økosystemet tilbyder? - hvor alt hvad jeg har af fotos ( albums,videoer osv) på min Iphone, kan tilgås via en identisk app-ikon på AppleTV helt uden tlf. Og det undrer mig da lidt, hvis android ensidigt har taget nogle forbehold omkring privatliv - uden at Apple også har reagereret . .
Af Ddur
#329798
Jeg vil mene, at tredjeparts-app’en ”Photo Gallery and Screensaver” kan bruges til det, du efterspørger. Man installerer app’en og giver den adgang til ens Google Photos-konto. Når man så vil se billeder, åbner man blot app’en, vælger ”All Photos”, og så ligger alle billeder i kronologisk rækkefølge, som du kender det fra Google Photos. Du kan også vælge enkelte albums, hvis du ellers har valgt at bruge det i Google Photos. Den kan faktisk også vise delte albums. Og så er der en lang række søgefunktioner.

App’en kan også sættes op, så den fungerer som screensaver.

”Photo Gallery and Screensaver” er som sagt kun tilgængelig til Android TV og således ikke til WebOS. Om der findes noget tilsvarende til WebOS, ved jeg faktisk ikke.

Lidt info om app’en findes her:
https://play.google.com/store/apps/deta ... creensaver
http://photoscreensaver.furnaghan.com/
#329816
Fantastik - Det lyder som om det er vejen at gå med tredjeparts-app’en ”Photo Gallery and Screensaver”. Mange tak for hjælpen, jeg får lige kigget nærmere på de links.

Håber der kommer gode reviews på de nye Philips-fjernsyn, nu hvor jeg har valgt at forlade mit oprindelige ønske om LG :-)

@lennon: Ja, nu hvor jeg har valgt at ligge alle mine og familiens billeder (17.000 stk) i en Google-løsning, så kunne det være rart med et lige så brugervenligt useflow som Apple tilbyder med deres produkter.
#329818
Jeg er også ret spændt på Philips 806. Hvis det er tæt på CX i billedkvalitet (samme panel), så siger jeg ja tak til de ekstra funktioner. Jeg håber, at de får opgraderet til Google TV.
Af Ddur
#329830
Sony OLED tv burde vel også være en option, hvis der ønskes et OLED tv med Android TV OS.

Jeg anvender selv app’en på min Chromecast med Google TV (Android TV enhed). Mine forældre anvender app’en på et Sony tv med Android TV. Begge steder er det min oplevelse, at app’en fungerer godt og efter hensigten ift. at vise billeder fra Google Photos.