Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#327789
Hej Alle.

Har behov for noget hjælp. Har et Samsung TV UE55NU8005 hvor jeg har en Canal Digital IP tv app kørende på. I sidste har vi så købt et nyt Samsung TV til vores soveværelse QE43Q60T ( 2020 model ) , men her kan jeg desværre ikke hentet app'en fra "App Store" Har talt med Canal Digital , som så fortæller at det er fordi Samsung ikke vil vedligeholde på den app, og at den aldrig kommer i app store til nye Samsung TV og at den kun virker i modeller fra 2015 - 2019.

Er der noget som ved om man kan lave en workaround, så det bliver muligt at installere app'en manuelt?
#327792
Det er desværre ikke muligt at "sideloade" den ønskede App. Det er sørgeligt at visse SmartTV producenter ikke opdaterer og vedligeholder Apps. Den bedste løsning kunne være at bytte TVet til et Android TV, eller måske en Android boks. Der er nemlig væsentlig større chancer for opdateringer af både Apps og Android version. En chromecast kan dog også bruges, hvis du ønsker at beholde TVet. Såvidt jeg ved fåes den ønskede App i det mindste til Smartphones (Android). Edit: App fåes også til AppleTV.