Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af OLJ
#324777
Jeg har et Samsung UE55JS8005TXXE som er 5 år gammelt, og det er nu begyndt at reagere langsomt ved opstart, kanalskift m.m. Det har den seneste opdatering, så hvad kan være galt? Kan det virkelig passe at det efter kun 5 år er "slidt"? Den gamle fjernbetjening er blevet udskiftet med en ny magen til.
Af Eivind
#324790
Er det langsomt efter opdatering eller er det kommet over tid ?
Nogle apps på tv bruger lagerplads dels til sig selv - men også nogle gange til at cashe når de streamer. De glemmer bare at frigive denne plads og så bliver systemet langsomt når der mangler lagerplads.

Har du installeret nye apps ? Prøv evt at slette den/de apps du bruger mest og se om det hjælper
Af OleA
#324791
Hvis du kan slette cachen så prøv det. Ellers prøv at nulstille smarthub.
Af Beckham
#324793
Enig i de forslag som er kommet ind. Andre gange bliver ældre tv\systemer så også bare langsommere med årene....lidt ligesom vores mobiltelefoner..:-)
Af OLJ
#324795
Eivind skrev: 23. dec 2020, 08:33 Er det langsomt efter opdatering eller er det kommet over tid ?
Nogle apps på tv bruger lagerplads dels til sig selv - men også nogle gange til at cashe når de streamer. De glemmer bare at frigive denne plads og så bliver systemet langsomt når der mangler lagerplads.

Har du installeret nye apps ? Prøv evt at slette den/de apps du bruger mest og se om det hjælper
Tak for svaret. Nu du nævner det så er det faktisk efter jeg har installeret TV2 Play app, at det er blevet langsomt så jeg prøver at slette appen.
Af OLJ
#324796
OleA skrev: 23. dec 2020, 09:39 Hvis du kan slette cachen så prøv det. Ellers prøv at nulstille smarthub.
Øh hvordan gør jeg lige det du foreslår?
Af OleA
#324798
Det er en del år siden jeg havde Samsung, men mener der var et menupunkt hvor man kunne nulstille smarthub. Har tv’et ikke indbygget e-manual hvor du kan søge på det?