Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#323780
Min nye skærm vil ikke åbne ekstern harddisk.
Skærmen finder harddisk men skriver, at der ingen filer kan vises.

Det har virker upåklageligt på min gamle LG skærm.
Hvad kan jeg gøre for, at skærmen vil åbne harddisk?
#323855
Prøv lige at hente VLC player.. Jeg har altid døjet med at mit. Sony fjernsyn fandt. Min hdd ( strøm igennem usb kabel) uden indhold .. Men de små usb stik var der aldrig problemer med.
Og på en eller anden måde så kører vlc bare bedst

Mvh Michael
#323890
Mange tv kan ikke læse diske i NTFS format. Det gælder bl.a. tv fra LG, der kun kan læse diske i FAT32 format.

Det har sikkert noget at gøre med copy protection, da FAT32 maksimalt understøtter filer på 4 GB.
#323893
Sony tv, som jeg selv har, understøtter Fat32,exFAT,NTFS.

f.eks når tv opgraderes via USB, så har jeg kun været heldig med NTFS formattering der på mine sticks.

Når en HDD tilsluttes tv, så kan den jo vælges at bruges til HDD optagelser, og så kræves formattering, og som lager, så vil den vises i Android som en disk.

Spørgsmålet nu,
hvad forsøger du at se filerne med? Det er jo Android, så du må have tusind af apps, som kan gå ind på disken og kigge? , du skal dog huske at apps skal gives adgang til at se på eksterne diske, det spørger de ofte om når du åbner app.
#323911
aalb1970 skrev: 6. dec 2020, 13:05 Mange tv kan ikke læse diske i NTFS format. Det gælder bl.a. tv fra LG, der kun kan læse diske i FAT32 format.

Det har sikkert noget at gøre med copy protection, da FAT32 maksimalt understøtter filer på 4 GB.
Jeg har endnu til gode at opleve, et TV der ikke kunne læse fra en tilsluttet harddisk, der var formateret med NTFS; hvis de kun kunne læse fra en disk formateret med FAT32, ville det jo netop være umuligt at smide en film over i anstændig kvalitet, som du også selv er inde på.
Det har intet med copy protection at gøre! Det træder til gengæld i kraft, så snart du benytter PVR-funktionen på dit TV, hvilket gør, du ikke kan se det optagede materiale på andre TV.
Husk, der er forskel på, om det tilsluttede drev skal benyttes til PVR eller til at læse diverse medie-filer fra!

Nogle TV kan være kritiske med hensyn til hvilken harddisk, der benyttes; som regel anbefaler producenten harddiske med egen strømforsyning, men jeg oplever i langt de fleste tilfælde, det ikke er et problem med de små 2.5".
Nogle TV kan heller ikke finde drevet, hvis det indeholder for mange filer, og nogle fungerer ikke med harddiske over en vis størrelse, dog skal vi efterhånden nogle år tilbage, før det var et problem...