Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af thomaskpetersson
#323778
Hej alle

Måske et lidt tosset spørgsmål

Jeg har fået mig mit første HDR TV hvor jeg før i tiden havde et af de første 4K TV fra LG uden HDR

Nu vil jeg gerne se blandt andet The Mandalorian via Disney plus men er der forskel på at bruge appen på Q80T eller appen på Apple TV for at få den bedste (HDR) kvalitet eller er det fuldstændig lige meget?

Begge enheder kører begge på kablet internetforbindelse

Jeg kan se at hvis jeg vil se Star Trek Discovery på Netflix så står der Dolby Vision via ATV og HDR hvis jeg bruger Netflix app på mit tv, er der en at foretrække?

Det forvirre mig lidt :D
Brugeravatar
Af hans123
#323787
Helt klart atv pga du får Dolby vision

Indbyggede app er nogle gange ikke helt med. ATV plejer at være super

Jeg afspiller alt via ATV da de indbyggede app i tv syntes lidt tunge at danse med.
#323811
Men som Torben siger så har Q80T ikke Dolby Vision så den er ligemeget :)

Bruger en ældre soundbar så næsten underordnet hvad lydformat der bruges lige nu.

Vil bare have en fornemmelse af hvilken Netflix/Disney plus app der er bedst at bruge på de to enheder, men virker som om det er hip som hap :)

Må prøve mig frem
Brugeravatar
Af allan.baden
#323991
Jeg har også Q80T og Apple TV 4K. Synes klart bedst om billedet jeg får fra appen på Apple TV og har altid brugt det. Mit Apple Tv er sat til en Atmos Reciever og lyden naturligvis også bedre ☺️
#323997
@allan.baden

Bruger også mere ATV nu. Havde håbet Plex app vil virker på Samsung men det gør den ikke og den virker heller ikke på ATV så det kører meget godt.

TV'et prøver også at forbinde min soundbar til min fjernbetjening hele tiden selvom jeg trykker annuller, kan man ikke slå det fra så den ikke hele tiden prøver det?

Har du fået det kalibreret? Prøvede lidt via rtings.com og flatpanels, men overvejer om man skal investere i https://tv-kalibrering.dk/ på et tidspunkt? :)
Af Supergris
#324069
Hvordan skal det forstås, at dit TV prøver på at forbinde din soundbar med din fjernbetjening?
Personligt ville jeg ikke overveje en egentlig kalibrering i denne klasse.
Hvis du bekymrer dig så meget om billedkvalitet, hvorfor har du så ikke valgt et OLED i stedet?