Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VoWo
#323641
Hej
Arbejder ATV med alle smart TV´s uden problemer?
Eller er der nogle, som man er bedre betjent med?

Er der en grænse i størrelsen af fjernsyn, hvor man begynder ikke være tilfreds med kvaliteten af billede?

Måske ikke så smarte spørgsmål, men det er første gang jeg begynder med disse ting. Opsagt antenneforening og vil bare have det samme kvalitet, selvom det bliver trådløs.

Tak for hjælpen!
Brugeravatar
Af Naiera
#323644
VoWo skrev: 3. dec 2020, 10:45 Er der en grænse i størrelsen af fjernsyn, hvor man begynder ikke være tilfreds med kvaliteten af billede?
Absolut ikke. Der er ikke noget mindre dårligt ved de pixels Apple TV sender ud. Jeg kører med 1080p på 108", og det ser fantastisk ud med æble-tv.
Brugeravatar
Af TBC
#323680
VoWo skrev: 3. dec 2020, 10:45 Er der en grænse i størrelsen af fjernsyn, hvor man begynder ikke være tilfreds med kvaliteten af billede?
Ikke grundet boksens skyld - så store TV kan man ikke købe - Men på grund af streaming signalet kan man hurtigt blive opmærksom på skræntende billedkvalitet. F.eks. HBO Nordic ser ikke så fantastisk ud på en stor skærm, DRTV begynder også tydeligt at vise sine svagheder og mangler ifht et DVB signal på f.eks. et stort projektorbillede. En Shield 2019 kan give et skarpere billede med flere tydelige detaljer sammenlignet med et ATV, men så bliver svaghederne forbundet med et i forvejen dårligt signal faktisk bare samtidigt også yderligere fremhævet, mens det omvendt kan være en fordel med de tydeligere detaljer på en stor skærm i forbindelse med udnyttelsen af gode signaler (f.eks. BluRay eller evt. Netflix kvalitet) - Men igen er det mere signalet end den boks du vælger der er og bliver det alt-afgørende for hvor langt man kommer før signalets svagheder tydeligt afsløres på større skærme.

De fleste ting, fraset f.eks. HBO Nordic eller 480p YouTube kan sagtens ses på både 65 og 77 tommer skærme uden at man direkte kaster op fra normal seerafstand. Jeg har 123 tommer i stuen som jeg sidder ca 3.5 meter fra og der ser man virkelig forskellen på signalerne, langt mere end på soveværelsets 65 tommer OLED som jeg sidder ca 3 meter fra (afhængigt af elevationsgraden på sengen), fordi jeg, i og med at TV'er er for fodenden af sengen ikke kan komme tæt nok på TV'et til at det ikke er et normalt syn der som reglen er flaskehalsen med mindre man har et virkelig ringe signal fra udbyder som f.eks. HBO nordic.
Af anders234
#323831
Lige et andet spørgsmål, håber der er ok jeg spørger her, hvordan virker jeres Apple tv med jeres tv, hvor meget kan der styre ud over at slukke og tænde, skrue op og ned, kan man styre mere med Apple fjernbetjening?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#323845
Du kan styre volumen og så kan du få TVet til at reagere på, at boksen vågner og lukker, så TVet kan tænde og slukke samtidigt. Men du kan ikke styre funktioner på TV’et.
Af Supergris
#324072
Hvad får dig til at tro, en ATV adskiller sig i billedkvalitet, eller den måde den tilsluttes, fungerer sammen med diverse TV/projektorer?
Når du skriver "alm. LCD", tænker du så et, efterhånden i denne verden, meget gammelt TV, da det i dag stort set er umuligt at opdrive et TV, der ikke er et smart-TV!
Af VoWo
#324362
Et spørgsmål mere: jeg skal have 2 ATV til 2 TV. Skal man oprette 2 Apple profiler (jeg har ikke nogen nu), eller kan jeg nøjes med 1, og bruge det til begge to ATV?
Brugeravatar
Af elcom
#324363
VoWo skrev: 14. dec 2020, 09:52 Et spørgsmål mere: jeg skal have 2 ATV til 2 TV. Skal man oprette 2 Apple profiler (jeg har ikke nogen nu), eller kan jeg nøjes med 1, og bruge det til begge to ATV?
Du bruger bare samme apple konto på begge apple TV, så får du også adgang til alle de samme apps. Du kan også sætte en indstilling, så "hjemmeskærmen" med app oversigten holder sig ens på begge apple TV.
Af Hep4711
#324366
Hej VoWo,
Jeg har 2 apple tv - en i sommerhuset og et derhjemme.
På begge opsæt tænder tv og lydsystemer, når jeg trykker på apple tv menu knappen og slukker når jeg holder øverste knap til højre inde og vælger.
Synkroniseringen mellem de 2 apple tv fungerer upåklageligt, med feks. setup af adgangskoder til feks. netflix kun skal laves på det ene.