Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#320757
Jeg har nu haft mit Philips 854 i over en uge, og jeg er overordnet ganske glad og tilfreds.
Billedet og størrelse er klasser bedre end mit gamle Panasonic plasma.
So far, so good.

Men.... er jeg den eneste der oplever, at der tager alt for laaaaang tid at skifte kanaler??
Det tager 3-5,5 sekunder fra jeg trykker på knappen til jeg får billede på en ny kanal efter skift.
Og nogle gange gider den slet ikke skifte... selvom der lader til den har skiftet kanalen (ud fra info vist på skærmen), så skifter billeder/kanalen ikke. (prøvede at tage CAM modulet ud og sætte det ind igen... det hjalp måske en smule på lige det problem...)
Det kan da ikke være rigtigt??

En anden ting er, at hvis jeg fx har set film via tilsluttet USB harddisk og så skifter over til kabelTV, så tager det 15-20 sekunder før der dukker billede op.... det er jo helt absurd.

Generelt er skift mellem kilder åndsvagt langsomt med at få billede på skærmen... er det "bare" sådan det er på Andorid TV og "smart" Tvs, eller er der noget galt med mit?

Efaringer og evt gode råd modtages gerne :)
PFT
#321083
Phillips og Sony er generelt langsomme i skift og opstart. Min kone er en af dem der bliver irriteret over dette, vi måtte flytte den Sony vi havde i stuen til soveværelset af den grund.
#321525
Da du i så fald skulle skifte kanal på boksen, da du ikke længere har brug for den indbyggede tuner i dit TV.

Jeg synes, vi havde en lignende tråd for ikke så længe siden, men kan ikke finde den?

Godt nok er Sony og Philips kendte for at være langsomme, men jeg vil mene, de hastigheder du beskriver, ikke hører til normen, så noget må være galt...
#322206
Af ren og skær nyagærdighed, så har jeg har et 65" af netop dette tv.

Det var en udstillingsmodel, men efter jeg installerede Disney plus, og ville til at installere viaplay, så er der ikke mere plads? Det er første gang jeg har et android tv, er det normalt? Og kan jeg gøre noget ved det? Den siger der er 4.5 GB apps, men hvis jeg går ind for at ville slette eller lignende så fylder de ting jeg kan se SLET ikke i nærheden af det. Nok nærmere 1 GB Maks.

Hvad gør man så lige?