Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319551
Jeg har et 55" LG smart TV som jeg købte i 2014. Til dette har jeg via USB tilkoblet en 6 TB Toshiba ekstern harddisk hvilket fungerer fint. Men et irritationsmoment er, at HD'en indimellem disconnecter og derefter med det samme re-connecter igen. Dette sker dog ikke når vi ser noget fra HD'en.
Er der nogen som ved hvorfor det sker? Er der en øvre TB grænse hvad eksterne HD angår som er tilkoblet via USB til et smart TV?
Mvh. Lars
#319559
Måske indbygget i controller på HDD , så du ikke kan slå det fra. Men jo, det lyder mærkeligt og når jeg mener at have hørt dette, så var det på gamle 3.5" diske og bokse hvor de havde 2 delt usb så de trak strøm den fra usb uden strøm forsyning. Nogle fik bare ikke strøm nok.
Du siger så den virker, når den er aktiv, så lyder det jo ikke som et strøm problem.
#319561
bbplayer skrev: 26. sep 2020, 09:14 Måske indbygget i controller på HDD , så du ikke kan slå det fra. Men jo, det lyder mærkeligt og når jeg mener at have hørt dette, så var det på gamle 3.5" diske og bokse hvor de havde 2 delt usb så de trak strøm den fra usb uden strøm forsyning. Nogle fik bare ikke strøm nok.
Du siger så den virker, når den er aktiv, så lyder det jo ikke som et strøm problem.
Nej, både TV og HD virker sådan set upåklageligt - og ja, hvis det er indbygget i controller på HD så bliver det dælme ikke nemt at gøre noget ved det :D

Jeg har også på LG TV'et tjekket settings for 'External devices', men der synes jeg heller ikke rigtig der er noget at komme efter - i hvert fald ikke hvad dette irritationsmoment angår.

Mvh. Lars