Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Exception
#318772
Jeg tænker at anskaffe en Shield Pro, smække en ekstern HDD på den, og sætte den til mit Q80R TV i stuen.

Som jeg forstår det, så opsætter jeg min Shield som server, og derefter kan alle andre enheder i huset forbinde til Plex via Shield, så længe de er på samme netværk?

Er dette korrekt? Jeg er total novice på dette område, men har længe gået med tanken.

Det fede er vel også at Shield'en kan transcode til den enhed den streamer til - DTS iht. Samsung mv.?

I må meget gerne give input og gode råd mht. overvejelser, såfremt der er noget jeg ikke har tænkt over. :)
Af barslund69
#318788
Har pro modellen sat til min synology Nas DS718+ og køre Plex Kører super godt
Af Exception
#318820
Tak for input begge to. :)

Har lige købt 2019 Pro modellen i dag, og er nu ved at sætte det hele op.

Kører en LaCie 4 TB, USB 3 HDD ind i røven på Shield'en, som oprettes som server. Min plan er så at denne 4 TB HDD kan deles til de andre devices i huset.

Siden I begge benytter jer af en NAS løsning har I så ikke problemer med transcoding? Normalt så har de fleste NAS systemer ikke den vilde processor til at transcode.
Af samme årsag valgte jeg selv en Shield, da denne har hardwaremæssig dekodning af H.264, H.265 og MPEG 2. Dette er selvfølgelig ikke relevant hvis der bare køres "Direct Play", men synes at transcoding er en af de virkelig fede features ved Plex - ikke mere at skulle tænke på hvad enheden understøtter - igen, jeg har et Samsung TV nyere end 2018. O_O

BARSLUND69 -

Hvilken opsætning kører du med mht. Server Data? Ligger det samme sted som selve content, altså dine film, eller kører du transcoding, metadata, artwork osv. på en separat disk?

OPDATERET: Du kører naturligvis din Shield som server i forlængelse af din NAS tænker jeg Barslund69, bare glem mit spørgsmål mht. transcoding. :)
Af barslund69
#318829
Det er min Nas der er server som har installeret Plex og så bruger jeg Shield som bla mediaplayer
Du kan så også tilgå min Nas den uden for hjemmet enten med direkte play eller transcoding at efter hvor man er henne i verden.
Købte netop denne Nas da den kan transcode 4k
Synology DiskStation DS718+ features real-time H.264/H.265 4K video transcoding