Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#318264
Kære alle,

First post, vær søde. :D

Jeg har et LG OLED TV, 55B8PLA, som er et par år gammelt. Og jeg bruger dets indbyggede smart-TV funktioner, og LG's App store til webOS.

Måske misser jeg noget åbenlyst ... men jeg kan ikke finde en player som kan afspille videofilm (MP4, h.265 mv) fra et netværks share, såsom et SMB (WIndows) share eller noget andet fra f,eks. en NAS?

TV'et kommer med en indbygget player, som fungerer fint for lokale USB drives. Og der ligger en Plex player i app store'n, som er okay, men jeg ønsker ikke Plex hvis muligt.

Såee ... hvordan får man bedst / nemmest vist video fra netværket på et LG TV anno 2020? ;;)

Tak for jeres hjælp!
#318508
Kære alle,

Tak for svarene. Jeg kan bekræfte at DNLA er en løsning på mit behov ... så det kan blive vejen jeg går.

Samtidig, så er en ekstern boks også en løsning. Tidligere var jeg træt af eksterne bokse på TV'et fordi der var en "jello" effekt, en unaturlig bevægelse især i langsomme panoreringer mv. Det problem har jeg også fået løst på dette forum, ved at få deaktiveret LGs TrueMotion. Så nu er en ekstern boks også en (god) mulighed. Den tråd er her:
viewtopic.php?f=2&t=50245

Problem løst! Tak :)