Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#317034
Hej alle. First post. :)

Jeg er ejer af et sonybravia fra 2018 (tror jeg). Det der 75tommer der anbefales herinde. Fedt tv!

Men desværre laver den et nummer jeg hr haft problemer med før: Når strømmen slukkesog tvet tænders igen, kan den kun finde routeren og ikke tilgå internettet (til trods). "Your tv is connected to a Wi-Fi that dosent connect to the internet"? Og dette er forkert da alle andre gadgets virker upåklageligt.

Jeg har haft fejlen før med andre sonytv, og vistnok et Samsung. Pludselig efter flere dage kan man så være heldig at den nu alligevel finder videre fra routeren og ud på nettet. Total arbitrært?

Jeg har skam-søgt nettet, og en "hård genstart" virkede et par gange. Men åbenbart ikke mere. Det virker som om de fleste slår sig til tåls med at det er... Uløseligt? Og at pludselig virker det jo igen? Mit har ikke virket 4 dage nu og har restartet 14-15 gange.

Er der nogle der bare lige tænker at de kender det her? Alt udstyr er relativt nyt.

Tak for eventuelle svar! :)
Mvh Jesper
#317039
Der er ikke rigtig en forklaring!
Nogle enheder arbejder bare ikke så godt sammen, og kan nogle gange ikke virke, på trods af, alt ser ud til at være i skønneste orden, og alt ser ud til, at være som det skal være.
En genstart af routeren, plejer at ordne tingene; i hvert fald hos mig og flere andre, jeg kender.

Jeg har flere gange oplevet, at ved at skifte til en anden router, opstår der ikke længere problemer for en bestemt enhed, men det kan så opstå for en anden enhed i kæden; så enten må du leve med det, ellers vil jeg mene, det er forsøget værd, at prøve med en anden router...
#317040
Tak for svar. Jeg forsøgte med en total nulstilling og så virkede det! Så kom jeg til at cutte strømmen (doh!), og så var det slut med internet på tvet.

Supergris: jeg har genstartet alt elektronisk udstyr mange gange. Router, modem, TV. Jeg har købt en ny router tidligere, men det har heller ikke haft løst problemet?

Er der virkelig ingen der er kyndige i det her? Jeg ringer til Sony...og får sikkert ikke et brugbart svar:/
#319077
jesper.davidsen skrev: 23. jul 2020, 14:27 Løsning: forsøg total nulstilling(fabrikstilstand).

2) Eller gå i indstilling og set tiden til netværkstid! Et obskurt lille tip der instantant har åbnet for adgang til nettet! Hva faaaen.... Men bare det virker?
Øv, jeg har døjet med problemet i nogle uger, og har nulstillet tv flere gange. Nu må jeg lige prøve den med netværkstid næste gang. :)