Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mander
#314777
Hej

Vi overvejer at købe et Samsung QE55Q95T, mens Hifiklubben har rabat, men jeg har et spørgsmål til brugervenlighed i det daglige: med vores nuværende tv er vi vant til at bruge mobilen til at gå ind i f.eks. DR-app'en, TV2 Play, Viaplay, osv., for lige at se, om der er noget interessant, før vi sender det over på tv'et via Chromecast.

Hvor let er det 'lige at browse' med et Samsung tv? Skal man tænde fjernsynet for at kigge igennem (for så måske slukke hvis der ikke var noget af interesse), skal man alternativt kigge på mobilen, hvorefter man så tænder fjernsynet og finder programmet (hvilket jo er lidt dobbeltarbejde), kan man styre tv'et via mobil (iPhone), eller hvor let er det at gå til?

Jeg frygter nok dybest set at sidde og stave ét bogstav ad gangen med en fjernbetjening à la at skrive på en Playstation med controller, hver gang jeg vil søge... Vi kan selvfølgelig koble en Chromecast til tv'et, men det virker også lidt tosset, når nu det rent faktisk er et Smart TV.
#314778
Der er ikke Chromecast i Samsungs TV, men der er AirPlay 2, når du nu har en iPhone. Ellers må du nok bruge den ene af de to “manuelle” metoder du foreslår, hvor du dog kan bruge en app til at navigere med også.

Samsung har også stemmeassistenter, du kan tale til, men Bixby er rimelig dårlig så det skal
nok være Googles variant du skal forlade dig på. Vi har endnu ikke testet 2020-modellerne, så vi ved ikke hvor godt det virker. Det var ikke fuldt integreret på 2019-modellerne.