Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#312650
Hej
Jeg har investeret i mit første smart tv- Et Samsung ue50 tu8005 og er generelt positiv over både lyd og billedkvalitet. Opsætning og ibrugtagning var forholdsvist simpel og intuitiv.
MEN: Når jeg går i "apps" for at finde de ovennævnte er det uden held. Jeg fandt HBO Nordic uden problemer. Hvem har en og forklaring og endnu bedre en løsning?
Jeg har også en ældre Chromecast der kan bruges men jeg ville nu hellere have apps' ne liggende sammen med de andre på"båndet" for neden.
#312658
Hej George1

Ja, det var jo også, hvad jeg tænkte og faktisk gjorde. But no dice. Da jeg fik demonstreret tv´et i butikken fandt sælgeren dem lynhurtigt frem og derfor tænkte jeg, at det kunne jeg da også sagtens gøre...
Faktisk virker det lidt som om, at der ikke er voldsomt mange apps at vælge imellem - Mon det skal være sådan? Det er i hvertfald slet ikke ligesom hvis man på sin smartphone går i Appstore eller Google Play apps. Men igen- Det er mit første smart-tv så måske er det bare sådan.

Her hjemme har vi ikke flow-tv. Kun streaming. Inden jeg købte det nye tv streamede vi via Chromecast og det kan jo være, at det er det vi bliver nødt til at gøre fremadrettet, men så må jeg nok investere i en Chromecast Ultra, da tvét er et UHD.

Jeg læste i en tråd her på forummet, at man skulle hente noget der hed HBB tv. Men den kan tvét heller ikke finde.
#312664
Christiansen1968 skrev: 16. apr 2020, 09:27 Hej George1

Ja, det var jo også, hvad jeg tænkte og faktisk gjorde. But no dice. Da jeg fik demonstreret tv´et i butikken fandt sælgeren dem lynhurtigt frem og derfor tænkte jeg, at det kunne jeg da også sagtens gøre...
Faktisk virker det lidt som om, at der ikke er voldsomt mange apps at vælge imellem - Mon det skal være sådan? Det er i hvertfald slet ikke ligesom hvis man på sin smartphone går i Appstore eller Google Play apps. Men igen- Det er mit første smart-tv så måske er det bare sådan.

Her hjemme har vi ikke flow-tv. Kun streaming. Inden jeg købte det nye tv streamede vi via Chromecast og det kan jo være, at det er det vi bliver nødt til at gøre fremadrettet, men så må jeg nok investere i en Chromecast Ultra, da tvét er et UHD.

Jeg læste i en tråd her på forummet, at man skulle hente noget der hed HBB tv. Men den kan tvét heller ikke finde.
HBBTV er en "indbygget" App som stort set alle nye TV er født med, den aktiveres altid ved at trykke på den røde knap på fjernbetjeningen når man befinder sig på en af DRs kanaler. Og det sidste er vigtigt, ellers virker det ikke.
#312674
Ok. Den knap findes ikke på min fjernbetjening. Der er en multifarvet knap(rød, gul, grøn, blå) og slukkappen der også er rød.
Det skal lige siges, at jeg ikke har noget antennekabel i tv´et, så jeg kan ikke se eller vælge nogen kanaler.
der er også derfor, at jeg streamer live via appen ( tidligere via chromecast ).