Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#311749
Kære brugere :)

Jeg har brug for hjælp til at installere/hente Yousee-appen på mit Philips TV ("Tyndt Smart Full HD LED-TV 40PFS6719/12") i mit sommerhus. Jeg kan kun komme ind på de apps, som på forhånd er hentet til smart TV'et og kan dermed ikke søge på/hente andre apps, som Yousee. :)

Jeg kontaktede Yousees kundeservice, hvor en medarbejder, som selv havde døjet med samme problem på eget tv, rådede mig til at kontakte udbyderen for at få lavet en kalibrering, herefter en nulstilling af TV'et (af lande- indstillingerne tror jeg), så hente Yousee-appen, for til sidst at re-kalibrer. Da jeg talte med en (uforskammet og ikke-hjælpsom) medarbejder ved Philips, fik jeg at vide, at det overhovedet ikke var muligt, at Yousee burde sætte sig ind i sagerne inden de rådgav kunder, at en kalibrering kun hjælper på billedeindstillingerne, og at jeg skal have et nyt android- smart tv. :(

Hvad gør jeg? Jeg er langt fra teknisk anlagt, så bær over med mig og vær gerne så beskrivende i jeres svar så muligt. Jeg vil bare rigtig gerne kunne bruge alle mine Yousee-kanaler i sommerhuset

Kh Pernille :)
#311752
Hej Pernille, du har 2 muligheder, enten et nyt TV, eller en smartTV boks. Begge dele skal naturligvis være tilsluttet internettet for at fungere. Den (uforskammede) medarbejder hos Philips har desværre ret. Og du kan kun gå ind og streame nogle af Yousee kanalerne via APPen, da du jo ikke har kabelTV i sommerhuset.
#311753
Tak for hurtigt svar henrik.yde :)
Øv, at den uforskammede medarbejder havde ret. Jeg var heller ikke utilfreds med hendes svar, blot hendes ordvalg og talemåde - men det er jo en anden sag.

Hvor får jeg fat i den bedste smartTV boks og kan du anbefale nogen specielt? Jeg går ud fra, at det må være den billigste løsning.
#311755
Det kommer an på hvilken pakke du har, jo større pakke, jo flere kanaler + div film kan streames via APPen, dog ikke live eller realtime, det kræver som sagt kabelTV. De fleste herinde er glade for AppleTV, eller Nvidia Shield. En anden mulighed kunne også være at hente Yousee APPen til din smartphone, og via Chromecast streame til TVet. Hvis du altså har en Android smartphone, eller måske en tablet ?