Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af puresp
#311550
Hej,

Er der andre med et 85 tommers XG95 der oplever at apps som HBO Nordic og Amazon Primevideo fryser efter 5-8 minutes afspilning af hvad man nu har valgt at se? Det medfører automatisk genstart af Android som så ofte også crasher igen bare ved hop mellem apps på Home siden. Det er især blevet slemt efter seneste Android opdatering hvor vi fik Airplay.

TVet er kun 3 mdr gammelt og mit første "smart" TV, og jeg må sige at jeg aldrig har set noget så dårligt som Android, eller i det mindste Sony's implementering af det - det er det argeste lort!

Har også et Apple TV4 og det har aldrig crashet, mens Android crasher mindst 10 gange på én aften.
#311551
https://www.avforums.com/reviews/sony-x ... view.16142

"Pressing the Home key also loads up the Android Oreo platform, which for the most part worked as it should, but is prone to crashing or slowing down to a crawl at times. We also had issues with this retail set's Wi-Fi connection dropping after a few hours use and requiring a full restart of the system to get working again. We had to resort to a hardwired Ethernet connection in the end for stability."

Bruger du kablet eller trådløst netværk?

Det er min egen erfaring med diverse bokse, at nogle af dem netop kan være lidt udfordrede på stabiliteten, hvis internetforbindelsen ikke er klippesolid.

Jeg har en ASUS RT-AC86U router stående 15 meter fra mit TV og dertilhørende tilsluttede bokse. Min Apple TV 4K boks får fuld hastighed og kører klippestabilt på det trådløse netværk mens min Xbox One S som står lige ved siden af slet ikke får den samme hastighed på samme forbindelse men må kables for at fungere ordentligt.
#311552
TVet er med kablet forbindelse mens mit AppleTV er via trådløs forbindelse. Godt at man kan installere Primevideo, HBO osv på AppleTV.

Desværre er dette ikke helt uden problemer, men det virker som om det er pga HDMI handshake issues med min Marantz receiver, men har endnu ikke prøvet at sætte det direkte til TVet...
#311553
Vær opmærksom på, at kabel monteret ikke pr. automatik slukker wifi adapter på tv. Dette skal slukkes manuelt på et Sony A1 oled, og gælder måske også for dit tv.