Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Banto
#309853
Hej

Jeg vil gerne stemme styre mit TV via min Google Home højtaler. Jeg kan dog slet ikke få det til at virke. Google Home kan ikke engang finde min chromecast.

Jeg har et LG SK8100PLA65 men kan ikke finde chrome casten eller noget i google home.

Har checket at tlf og TV (og min google home højtaler) er på samme wi-fi og installeret ThinQ på tlf. Det er en 2018 model med WebOS 4 og magic remote.

Har kigget på tutorials omkring opsætning af Google Home og her bliver det rigtig mærkeligt. Jeg kan intet finde på mit TV til opsætning af Google Assistenten. Har prøvet at tilføje min ThinQ konto i Google Home uden held.

Cast enheden virker som den skal, eks ved cast af netflix fra tlf.

Jeg kan bruge TV´s assistent ved at holde knappen nede på remoten men heller ikke her kommer der noget setup. Ikke engang efter at jeg satte TV tilbage til fabriks indstillinger.

Nettet siger mange forskellige ting omkring LG og Google Home og det er lidt svært for en dumrian som mig at sortere skæg og snot for sig. Så jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej.

Er forholdet imellem LG TV og Google Home gået helt i fisk, er det mit TV, er det mig der er dum (mere end jeg plejer)?

Alt hjælp er virkelig påskønnet. Spørg gerne hvis jeg mangler info.

På forhånd tak
Af christiannielsen
#313188
Jeg har samme problem tror jeg. Jeg har oprettet min konto ved LG ThinQ og tilføjet mit LGTV. Så har jeg i google home appen tilknyttet LG ThinQ som service og den skriver såmænd også at den bliver tilknyttet, men den er ej at finde i oversigten over tilknyttede servies. Det betyder så osse at TV'et ikke er at finde under hjemmet.

crap crap crap

Jeg har ikke en magic remote, men formodede at man blot kunne tale til sin google home og ikke nødvendigvis til magic remote (det ville i hvert fald være ringe hvis det var sådan) men skidt pyt, intet af det virker alligevel.

Jeg kan også caste til tv'et men jeg kan ikke tilføje chromecast på tv'et til Google home uden om LG thinQ services som jeg har kunnet med mit prosonic tv med chromecast.