Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Djabbic
#308278
Hej med jer

Jeg har lidt spørgsmål omkring lg c9, som jeg håber i vil hjælpe med:

1: Hvordan får man DR tilknyttet sit smart tv? (kan det passe at man på dette fjernsyn kun kan caste det op fra fx sin tablet)

2: Er der indbygget Chromecast, eller skal dette købes separat? (i så fald hvad anbefales så? Chromecast ultra for at få 4k opløsning)?

Vi har ingen tv-boks eller tv-kanaler.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#308279
1. Pt. kræver det HbbTV, hvilket kræver antennesignal (tryk på rød knap, når man ser en DR-kanal). Der arbejdes på DRTV til app-butikken på LG TV, men den er ikke klar endnu.

2. Der er ikke indbygget Chromecast, men der er indbygget AirPlay 2 i LG C9. AirPlay 2 virker fra iPhone/iPad/Mac.
Af Djabbic
#308280
Ok, tak for dit hurtige og gode svar, Rasmus.

1.Hvordan skal jeg se en dr-kanal og så trykke på rød knap. Skal jeg caste den op? - men fedt der arbejdes på det...

2. Ok, så det er ikke nødvendigt med en Chromecast eller lignende.. Fedt! Caster airplay 2 også 4k?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#308281
1. Det kræver antennesignal. Altså via en stue/husantenne eller via en udbyder som YouSee

2. Hvis du har Apple-enheder, så fungerer AirPlay 2 ligesom Chromecast og så har du ikke brug for sidstnævnte. Ja AirPlay 2 understøtter både 4K og HDR, såfremt streamingtjenesten gør det (det gør DRTV ikke).
Af Djabbic
#308282
Det er bare så fint.. Igen tak.

Ja vi har ikke antenne, så krydser fingre for at de kommer frem til en løsning, ellers må der castes via den indbyggede ;-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#308283
Så er du heldig, du har nemlig antennestikket på tv, du skal bare sætte en lille ledning i, så er du heldig at kunne finde DR på DVBT uden det koster en øre, du betaler snart som alle andre over skatten alligevel :) Så hvorfor ikke bruge dit antenne stik, ledningen forsvinder mellem de andre hdmi kabler bagi.
Brugeravatar
Af bbplayer
#308316
Nogle bruger bare antenne ledning som ligger bagi, andre får en lille 20cm antenne som stilles bag tv, det kan da afhænge af dvbt signal i omegnen. Har du antenne stik som ikke er stofa/yousee etc, så er det måske et regulær antenne stik men det er ikke et krav til dvbt lokal signalet.
Af Djabbic
#308324
bbplayer skrev: 3. jan 2020, 21:29 Nogle bruger bare antenne ledning som ligger bagi, andre får en lille 20cm antenne som stilles bag tv, det kan da afhænge af dvbt signal i omegnen. Har du antenne stik som ikke er stofa/yousee etc, så er det måske et regulær antenne stik men det er ikke et krav til dvbt lokal signalet.
Super, det vil jeg prøve en af dagene.. Tak for det
Brugeravatar
Af TBC
#308325
Hvis du får antennesignal igennem vil du også få bedre billedkvalitet på livekanalerne via antennen, sammenlignet med via app eller casting/airplay
Brugeravatar
Af bbplayer
#308334
Det er måske en vigtig info, at når man scanner efter tv kanaler, vil et C9 tv vise om man bruger antenne eller stik på væggen, og der må du ikke vælge væg, for det er så ikke længere DVBT men kabeltv signal den tror du har.
Af lafr
#308651
bbplayer skrev: 3. jan 2020, 21:29 Nogle bruger bare antenne ledning som ligger bagi, andre får en lille 20cm antenne som stilles bag tv, det kan da afhænge af dvbt signal i omegnen. Har du antenne stik som ikke er stofa/yousee etc, så er det måske et regulær antenne stik men det er ikke et krav til dvbt lokal signalet.
Det her, har jeg tænkt en del over. Skal det forstås sådan, at man kan være heldig, at finde signal, hvis man har en stump ledning, siddende i antennestikket på tv'et?
Af budtzflatpanels
#308653
Jeg har også et spm.

Jeg købte et C9 55 tommer i julen.

Jeg måtte dog desværre aflevere det tilbage grundet at strømforsyning kunne høres svagt.

Det er en fejl jeg har set beskrevet på nettet rundt omkring.

eks er der en tråd her med ganske mange der oplever problemet: https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... iss-2.html

Fejlen er karakteristisk fordi støjen fra strømforsyningen ikke kan høres ved meget lys på skærmen - her er tv'et lydløst - men ved sort skærm eller mørke billeder kan den høres som en summen. ikke en højfrekvent lyd men mere en summen.

Er denne PSU design fejl noget der plager alle Tv'ene fra LG?

Hvis ikke vil jeg måske prøve at købe et igen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#308654
Ja, det kan stadig lade sig gøre, ledningen (uskærmet) kan i sig selv fungere som antenne. Det afhænger klart af modtage forhold , derfor kan skal man måske så sætte dvbt antenne på , de fås meget små og super effektive, jeg har sådan en 20cm antenne med magnet i bunden som i den anden ende af huset sidder på et tv og tager lokal kanaler på den, og den ligger da bagi. Tyske kanaler er så svære at fange på den, der skal hus antenne til :) Men bare for at få den "røde" knap aktiveret, så er det jo perfekt.
budtzflatpanels skrev: 8. jan 2020, 18:57 Er denne PSU design fejl noget der plager alle Tv'ene fra LG?
Det tvivler jeg på er generelt, ellers havde andre nok også brokket sig så lang tid efter.