Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasM
#307912
Håber I kan hjælpe mig her, jeg har købt et Sony AG8 Oled TV. Jeg skulle måske have researchet lidt bedre, men troede alt var godt da jeg kender Android fra mobiltelefoner. Jeg er dog voldsomt skuffet over flere ting, så håbede der måske var en løsning.

1. Hastigheden på interface er irriterende langsom. Er der muligt at downloade et bedre interface/app end hvad Sony har på som standard ?

2. Sleep timer er helt håbløst. Det tager næsten 500 tastetryk at få indstillet, og min bedre halvdel er ikke super imponeret, vedkommende der har designet den feature burde aflives 😉 Havde egentlig håber der var en knap på fjernbetjeningen. Findes der en app eller anden måde at gøre dette lang hurtigere på ? Havde håbet at man måske kunne programmere de farvede knapper på fjernbetjeningen, men ser ikke ud til at være muligt, eller også kan jeg ikke finde ud af det

3. Lidt mere specielt, men min kæreste kunne tidligere gruppere hendes kanaler (ikke bare rokere), således at hun kunne vælge eksempelvis film kanaler eller sport (skulle sættes op manuelt en gang for alle). Er det en mulighed på nogen måde med Android TV eller en app der virker med kanel oversigten ?

Tusind tak, håber I kan hjælpe mig til lidt plus point igen 😉
#307913
Desværre er Android kendt for at blandt de mere langsomme smart tv løsninger. Det er dog ikke nødvendigvis Android applikationen selv som er problemet, men mere at chipsene i tv'ene ikke er gearet til at køre det. Android på NVidia shield kører jo uden problemer. Hvor meget du kan forbedre det ved jeg ikke, men har dog set at der findes diverse forslag derude til at optimere lidt på hastigheden.
#307915
Som andre vil sige, selvom jeg ikke er ATV tilhænger, så køb en ATV boks og brug den som primær app tilgang. AndroidTV er tung at danse med, og selvom man slår lidt animationer fra i udvikler menu, så er det begrænset glæde.

Kører du Oreo? 8.0? Det hjælper da lidt på det, og du skal evt. selv hente opdateringen. Tror endda du har en Pie 9.0 til dit tv tilgængelig.
#307916
1. Ja, Android TV er ikke det hurtigste på markedet, men med lidt tålmodighed, synes jeg det fungerer fint på vores Sony TV. Jeg ved ikke af, at det er muligt at ændre på interface - men har heller ikke søgt efter det.

2. Ja, det er helt håbløst - men bruger det ikke.

3. Man kan lave nogle favorit grupper, der ligger på de 4 farvede taster, så vidt jeg husker.
Af Basto
#307918
Der er da masser af muligheder for at generere noget fart.( Søg løs herinde efter en guide) der er så meget bras bla samba tv app osv
Slå grafik fra osv og disable apps som sløver i vildskab. Og gør man det så kører det godt

Mvh Michael