Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#295258
Hejsa

Jeg har store problemer med at installere særligt 1 app på mit android tv, og det er BubbleUPNP. Fjernsynet vil simpelthen ikke installere denne app, men skriver blot at app'en ikke blev installeret. Ingen fejlbeskrivelse.

Det er dig lykkedes mig at installere Yousee Musik, blot for at se om det gjaldt alle apps, men det gør det så ikke.

Jeg havde BubbleUPNP installeret på tv'et da den kørte android 7, og det gik fint, men da jeg ville opdatere den, så meldte den fejl. Jeg prøvede så at afinstallere app'en, og så installere dem igen, men det kunne jeg ikke.

Det virker som om at tv'et har en liste af apps den ikke vil have ind.

Er der nogen af jer der kan installere BubbleUPNP?

Og ja, jeg har husket at give lov til 3. part apps, inklusiv hvilke apps der må installere dem.

Mvh Bernhard
#295263
Hvis du ikke har fundet den app på Play, så kan du godt glemme at få installeret det.

Der er så mange parametre som skal passe, når apps skal installeres, og et er at de checker om de blev lagt ind fra Play. Så er der arkitektur 32 vs 64 bit.(og det behøver ikke være en bekræftelse af det virkede på 7)

Sidst, så har Android introduceret mere validering af ugyldige apps (læs hacket), så er de modificeret, så skal du nok ikke regne med de virker.

Så bad luck, det bliver svære at sideloade apps end førhen.
#295313
Tak for svar.

Jeg har prøvet alt muligt efterhånden, men ser fjernsyn er blevet temmelig ringe siden det ikke tillader mig at installere de apps jeg ønsker.

Og det understøtter jo side-load af apps, for ellers ville disse ophold ikke være eksponeret.

Jeg har prøvet at bruge adb interfacet, men det er ikke lykkedes mig at at få min pc til at se fjernsynet.

Tv'et kan godt se telefonen, men det har jeg ikke fundet nogen adb korrekt til (som jeg kan køre).

Så er der ingen udvej ud over roote fjernsynet. Så må det være sådan.

Øv.

Bryder mig mindre og mindre om android tv.

BubbleUPNP er faktisk en android tv kompatibelt app, men er ikke markeret som kompatibel fordi programmøren synes det er alt for besværligt at få det kompatibilitetsmærke.

Og selv apps som ikke er android tv kompatible virker jo fint, blot du sætter en mus til fjernsynet. Har lagt både Firefox og Chrome ind (men ikke på v8, der ville de ikke opdatere dvs de er nok ikke kompatible nok, selv om de kører fint).

Satans formynderi. Øv.
#295316
Hvis du er glad for Android men måske ikke AndroidTV, så kunne du have valgt et tv uden, og fået en ekstern boks, selvom den fylder, så var det måske bedre, og der er vel nye Android bokse på vej, desværre så har de nok alle snart AndroidTV Oreo på, så vil framework stadig være inkompatibel med apps som ikke er udviklet der til.

Men det er da stadig billigt at købe dem fra Gearbest/Aliexpress til 3-400kr og de kan da meget , dog ikke sket meget på udviklingen der.
#295319
Har haft sådan en android Box. Det vil jeg hellere undvære hvis muligt. Lige nu er mit problem at finde er ærlig udgave af bubbleupnp.apk for aptoide giver kun links til aptoide apk, navngivet efter den app man er ude efter. Har ikke fundet selve apk'en.