Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af morten.bærentsen
#295172
Hej
Når jeg caster fra Google film på mobilen til Chromecast i dvd afspiller får jeg fin 5.1 lyd. Når jeg så caster fra min Netflix app kan jeg ikke få 5.1 lyd. Er der nogen der ved hvorfor?
Mvh
Morten
Brugeravatar
Af TBC
#295176
Er din reciever Dolby Digital plus (DD+/EC3) kompatibel?

Et bud kunne være at såfremt Google lige som iTunes benytter legacy Dolby Digital (DD/AC3) og hvis din ChromeCast af udsender Dolby Digital plus (DD+/EC3) så vil din reviever måske ikke lege med.

Et andet bud er at din DVD afspiller's app ikke får sig "præsenteret" ordentligt for Netflix som 5.1 kompatibel, så Netflix som default udsender 2.0 lyd til den. ...I så tilfælde burde man manuelt kunne gå ind og skifte lydsporet til 5.1
Af Almo
#295186
Jeg følger lige med her, da jeg oplever samme problem ved Chromecast af Netflix.
5.1 virker fint på min soundbar og baghøjtalere, ved Chromecast fra eksempelvis Plex. Dog ingen 5.1 lyd ved Chromecast fra Netflix app. Bruger derfor tv'ets indbyggede Netflix app, hvor 5.1 virker.
Brugeravatar
Af TBC
#295192
Hvis man benytter en gammel PS3 er denne ikke DD+ kompatibel og Netflix udsender dermed et legacy DD (non plus) signal til den ud fra hvordan den har præsenteret sig (hvorfor man på et tidspunkt da DD+ blev hårdere komprimmeret end i dag, faktisk havde bedre lyd fra Netflix via PS3 end via nyere enheder med DD+ kompatibilitet). ChromeCast er DD+ kompatibel, så hvis hele kæden er det, så plejer det at spille med DD+ som det skal. Men hvis enhederne får præsenteret sig over for Netflix som siddende i en kæde der kun er 2.0 kompatibel, så vil 2.0 lydsporet blive valgt som default. Hvis en ChromeCast sidder direkte i en surroundreciever er det meget usædvanligt at den ikke får lov at spille 5.1 som default, men sidder den i et TV kan TV'et jo (selv igennem en surroundreciever) have fortalt den at der er tale om 2.0 kompatibilitet. Mht indbyggede ChromeCasts kan det sikker blive endnu mere mudret og wild-west afhængigt at TV'et DVD afspilleren er tilsluttet og hvilke kompatibilitetsoplysninger der udveksles. Et fix kunne i så tilfælde været en switch der generer sine egne manuelt styrede EDID data. Men ellers ville jeg starte med at plugge en chromeCast i surroundrecieveren frem for direkte i TV'et til en start for at se om det ændrer noget.