Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#291756
Malcolm_Y skrev:Nu har jeg prøvet DR tv via kodi på tv'et og der er mildest talt ret upraktisk og kræver mange tryk
Hvorfor gøre livet mere besværligt end det er? Du skal betale licens alligevel om kort tid, så det kan ikke være grunden til du vil undgå DR signalet i luften.

Smid et stykke ledning i tv antenne porten, behøver ikke fylde mere end 10-20cm, få tunet en DR kanal ind på scanning af kanaler, og vupti, så har du på 2 klik, adgang til HbbTV kanalen.

1. klik = Skift til tv tuner
2. klik = Tryk på rød knap

Skal alt være så besværligt eller skal ens overbevisning om at fjerne antenne/kabel være så overbevisende at man ikke kan tillade sig selv at bruge HbbTV uden nødvendigvis at se på kanalen som tillader brugen?

edit: Og virker det så ikke med den lille ledning, så er det altså bare surt, og så må du overveje hvor langt du vil gå for at få DR's arkiv frem, og undgå at bruge for mange tryk på remoten, for dette eller måske eftergive holdningen til at cutte kablet, som slet ikke giver mening når du vil bruge DR's arkiv. Nogen gange må logikken være bedre end den del af hjernen som siger en , man er fornuftig når man ikke bruger flowtv.
Af Malcolm_Y
#291774
Jeg prøver lige et stykke ledning, havde slet ikke tænkt den tanke ?
Af jma73
#292323
@bbplayer:
Smid et stykke ledning i tv antenne porten, behøver ikke fylde mere end 10-20cm, få tunet en DR kanal ind på scanning af kanaler
Har lige et spørgsmål i forhold til antenne signal:
Så heldig er jeg desværre ikke (at jeg bare kan sætte en ledning i).
Er lige flyttet til noget midlertidigt, og dropper kabel-tv så længe. Men ville prøve med en lille indendørs DVB-T antenne (ca. 120 kr. i jem & fix)... Desværre ser det ud til at jeg har meget dårligt signal - kan slet ikke få noget indendørs. Hvis jeg sætter den bestemte steder på min altan kan jeg dog få fint signal (kræver åben dør). Men det er ikke umiddelbart en løsning jeg har lyst til. Er der nogle andre muligheder? Eller skal jeg bare acceptere at der ikke er godt signal i mit område (+ signalet sikker er ekstra svagt pga. nyere beton og godt isolerede vinduer).

Jeg har lige købt nyt Philips Android TV, så jeg klarer mig fint uden, men kunne godt tænke mig muligheden for at optage et program (til harddisk) en gang i mellem.
Af ireneb
#305548
en midlertidig løsning:

DR angiver midlertid løsning som følger

Problemer med HbbTV?
Hvis HbbTV ikke virker og ellers har virket før, så prøv denne midlertidige løsning:

OBS: Før du prøver nedenstående, skal du slukke for strømmen til dit TV og lade det stå uden strøm i 30 minutter.
Herefter kan du prøve om nedenstående midlertidige løsning virker på dit TV:

- Tænd for dit TV
- Gå ind på Ultra-kanalen (TV-kanalen)
- Vent til DRTV-logoet kommer frem nede til højre
- Klik på den røde knap
- Inde på HbbTV skal du nu vælge 'Forside' ved at klikke på den gule knap
- Nu er du inde på HbbTV

Indtil vi får rettet fejlen, er du desværre nødt til at udføre de 6 punkter, hver gang du vil se DRTV via HbbTV.
#305549
jma73 skrev: 31. jan 2019, 15:45 @bbplayer:
Smid et stykke ledning i tv antenne porten, behøver ikke fylde mere end 10-20cm, få tunet en DR kanal ind på scanning af kanaler
Har lige et spørgsmål i forhold til antenne signal:
Så heldig er jeg desværre ikke (at jeg bare kan sætte en ledning i).
Er lige flyttet til noget midlertidigt, og dropper kabel-tv så længe. Men ville prøve med en lille indendørs DVB-T antenne (ca. 120 kr. i jem & fix)... Desværre ser det ud til at jeg har meget dårligt signal - kan slet ikke få noget indendørs. Hvis jeg sætter den bestemte steder på min altan kan jeg dog få fint signal (kræver åben dør). Men det er ikke umiddelbart en løsning jeg har lyst til. Er der nogle andre muligheder? Eller skal jeg bare acceptere at der ikke er godt signal i mit område (+ signalet sikker er ekstra svagt pga. nyere beton og godt isolerede vinduer).

Jeg har lige købt nyt Philips Android TV, så jeg klarer mig fint uden, men kunne godt tænke mig muligheden for at optage et program (til harddisk) en gang i mellem.
Returner den DVB-T antenne, dit TV har indbygget Chromecast formoder jeg (det er vel AndroidTV), så brug DRTV app'n på en android mobil, og så cast DRTV til dit tv? Det er nok den hurtigste løsning.

Ups,
Optagelse får du ikke med Chromecast, så bliver den svær at løse, hvis du ikke har nogen antenne modtagelse. Har du et stik i boligen? Måske har de vidreført DTT signalet? Husk, du skal stadig søge på kanaler på antenne, og ikke via stik, så vil den tro du har kabeltv, så vælg antenne og prøv.