Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280666
Hej.
Har lovet mine forældre at hjælpe dem med at få deres smart tv på nettet. Det er et samsung smart tv men uden indbygget wifi. Har ledt på nettet men kan ikke finde nogle der i dk stadig forhandler wifi dongle / lan adapter til tv. Alle sider jeg kommer på står der at produktet er udgået.

Det findes en masse wifi dongles men ud fra hvad jeg kan læse passer de kun til computere....

Er eneste løsning i dag chromecast eller apple tv ? og så skal man caste.... i stedet for at bruge de apps der er på tv'et (Netflix, TV2play, DRdk mm).
Synes selv at chromecast er ganske fint men vil gerne gøre det så simpelt for de gamle som muligt uden at de også skal have en computer, tablet eller telefon ind over.

På forhånd tak for input.
#280668
Der findes samsung wifi dongle, tv't skal bare understøtte det, og hvis du ikke finder model nr, som du ikke har nævnt, så kan det være rigtig svært at finde noget som helst, men!!!

Du kan vælge at tilslutte en Ethernet wifi extender, de kommer ofte med 1 kabel stik, så kan du sætte tv til på den trådløse del sådan.
#280669
Hej, jeg tror desværre at hvis tv skal benytte en wifi-Dongle, så kan der da ikke være mange af de apps der er på smart tv som der fungerer...da tv må være af en ældre dato og ikke nødvendigvis være understøttet...blot en indskydelse...så hvilke apps ligger der på tv nu???

Du kan være heldig at samsung kundeservice kan være behjælpelig med en dongle.....
#280673
Jeg har et samsung tv uden wifi :) Der er da masser af apps på hub'n, så bare fordi, så begrænser det ikke. Årsagen var i tidligere modeller, at visse skrabede skærm modeller bare ikke havde wifi og/eller cast af billede som eksempel til skærm og lign. Det var samsung's måde at spare på.

Skærmen har tv2play,netflix osv, så ikke fordi skærmen er dårlig, bare gammel her. Kan også tilføje at dongle til denne fandtes men har været rigtig svær at finde, også på ebay, så jeg bruger wifi ethernet extender.