Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279757
Mit Samsung fra 2012 (UE40ES6715) kan pludselig ikke se vores wifi herhjemme - hverken 4g eller 5g - og kan derfor ikke gå på det trådløse netværk.

Det har virket on/off I et stykke tid, men I den sidste uge har den ikke kunne se nogen af kanalerne og derfor ikke forbinde.

Jeg har forsøgt at navngive en af kanalerne noget nyt, at manuelt indstille DNS til 8.8.8.8 og en anden åben DNS - og intet af det hjælper.

Andre ideer? Erfaringer?
/Anne-Katrine
#279770
Jeg har sådan et i soveværelset - wifi delen er absolut ikke god, den opfører sig du beskriver, nogen gange virker det andre gange ikke.
Derfor bruger jeg kabel og en https://www.netgear.com/home/products/n ... X7000.aspx derved kan jeg også afbryde Internet til TV'et så det ikke står og sender alt muligt info til Samsung.

Det med din DNS opsætning er hel forkert - du skal bruge adressen til din router, f.eks:
IP 192.168.1.xxx
Sub 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
DNS 192.168.1.1

PS: 4g er telefonnettet - det har 2,4g og 5g håbløst wifi.
#279800
Blot lige til info, så er DNS 8.8.8.8 altså helt ok. Det er en af Googles DNS servere.

IP, subnet og gateway skal selvfølgelig sættes i henhold til konfigurationen af ens router, og der er ovennævnte adresser et bud.
#279804
Det ved jeg godt :) men det TV er helt ad helvede til både net delen og belysningen af skærmen (masse lysende pletter over hele skærmen (clouding)). Jeg har selv det TV også i 40", har haft det i 6 år indtil videre. Det er meget nemmere at få det på nettet hvis man bruger et kabel og gør nøjagtig som jeg skrev.