Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279698
Mange tv-platforme er regionsopdelte, så man ikke kan installere f.eks. BBC iPlayer, når man sidder udenfor UK. Jeg faldt i den forbindelse over denne video fra Darko (en TV-kalibreringsmand fra Kroatien), der viser, hvordan man kan installere apps fra andre regioner på LG webOS TV.

Tricket er rimelig ligetil og kan ses i videoen her: https://www.youtube.com/watch?v=n4Nl-Yq_DVc
#279703
Ja, super smart. Har selv brugt det til at installere Xplay (Plex) app'en da den ikke var tilgængelig i vores nærområde. Mener jeg brugte DE eller UK.
#279736
Forsøgte også at gøre obs på det sidst i 2017 og i 2018 i Juli måned iforbindelse med jeres [LG OLEDC8 anmeldelse] og som respons til WebOS som sæsonvare og den forståelig harme over den ej bliver opdateret fra år til år, og man herved dog fik et større udvalg af apps, foruden detaljer om hvilke apps fra andre regioner jeg fandt interessant og at muligheden forelå og erindre det faktisk var brugeren "bbplayer" herinde fra, som i 2017 gjorde mig obs på muligheden det da jeg harcelerde over jeg ikke kunne installere Dolby Atmos og Dolby Vision promoverings app'en som indeholdte diverse imponerende Atmos og Vision klip og denne app var regional udeladt fra Nordeuropa og Tyskland.

Her er et uddrag fra 12 Juli 2018 C8 anmeldelsen om hvilke apps fra andre regioner jeg finder interessant og at de bliver i ens app-panel selv når man rokere region.
Dog også vigtigt at havde in mente, at den ekstrem spartanske smartdel på den danske WebOS, en del af vejen er funderet i ærgelige regionale begrænsninger-.

Hvis man surfer lidt i andre dele af kloden dukker der et mere interessant udvalg op i LGs WebOS:
såsom Dolby Atmos & Dolby vision promoverings-app, hvor jeg var ret imponeret, af nogle af vidoerne og Atmos featuren hvor jeg virkelig kunne differeciere lyden rundt på skærmen.

Der lå også diverse game-streamingsapp, hvor man kunne spille spil over internettet fra en udenlandsk streamingsspil-udbyder som bla Wicther Wild Hunt, Grid2, Arkham Origin, & Arkham city, Metro 2033/Metro Last light, fear3 osv osv. (mener at WebOS Appen hed Gamefly)

Prøvede appen kortvarigt tilbage i efteråret/vinter2017 på ens LG OLED B7V, dog kun med nogle få spil på en tidsberænset gratis demoprofil og det virkede som det skulle, dog selvfølgelig med de hæmsko som streaming af spil medfører over internettet.

Der er også UFC-TV appen., GoPro appen, RakutenTV, STV, FreeviewTC, SkyStore, NowTV,BBCIplayer, Blockbuster, og et hav af IPTV m3u ap streaming clienter foruden flere spil hvor man han bruge magic air til at styre, som fx Gravity ball, men kan dårligt huske hvilken rgion og det var den danske eller udenlandske content-store da det var tilbage sidst i 2017, men nu mere pointen at den ekstrem spartanske WebOS content-store desværre nok skyldes regionale begrænsninger og vi er et lille marked og visse af disse udenlandske apps er mulige at ligge ind , dog havde in mente at nogle af disse kan være låst til regional IP.. ikke mindst nogle af de engelske streaming udbydere.

Men i det store hele bruger jeg ikke WebOS content-store synderligt meget.. mest YT appen, som spiller ideelt samt Netflix og så LGs mediaplayer til diverse UHD film på NAS & samt diverse M.2 SSD drev, - selvom jeg bander og svovler over at LGs ellers glimrende mediaplayer ikke kan kapere visse embeddded MKV filer som tekster og visse former for True-HD lyd og på de få den kan' er der et loft af 4. - men nu ganske flippet at LGs billedafspiller kan kapere 8k og vist også 16k billeder. ser vildt ud.. nogle af de grafiske art-billeder i høj res. som ligger på nettet og fylder mange hundrede mb.

fra Juli 2018 C8 anmeldelse.
viewtopic.php?f=21&t=41481&p=274210&#p274210
Husk også at LG TV har et program til windows-computere som gør at man nemt og ligetil kan klikke på sin computer over hvilke mapper og film' som skal være åbne fra TV'et..fungere glimrende. :) (lidt i stil med det man kender fra Plex)