Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Basto
#279379
Jeg syntes absolut at der mangler regler for levetid på apps , det burde være sådan at en app dør når den ikke kan være med rent hardware mæssigt. Og dem der hyler om at Apple tv er smart er fint nok, men det har jo intet med sagen at gøre, jeg brugte udelukkende Htpc før vi fik nyt tv i huset, og må indrømme at jeg mest bruger apps på tv. Viaplay, youtube, DR, Tv 2 play
Og man burde jo ikke vælge smart tv efter hvem der opdaterer længst.. Kom gerne med meninger

Mvh
Michael
Af Turbo
#279380
Enig.

Jeg ser dog at producenterne nemt vil kunne komme uden om ved blåt at tilføje en linje ved selve produktet/på kassen, f.eks. "opdateres til og med år 2018".

Jeg bruger også apps på selve TV'et - de jeg bruger virker heldigvis stadig på LG 2015/2016 og Samsung 2012.
#279384
Hvis der er tale om Android TV eller et andet OS som ikke er udviklet af TV-producenten selv er producenten afhængig af andre når det drejer sig om at holde platformen opdateret.

Hvad apps angår er producenten afhængig af en skov af app-udviklere.

At forvente at nogle apps vist på en boks eller i en reklame bliver holdt i live i en vis periode svarer lidt til at man abonnerer på kabel-TV og forventer, at de kanaler, der var til rådighed da man startede sit abonnement, stadig vil være tilgængelige i en nærmere defineret periode.

Ingen kan garantere noget.
Af jng
#279403
Hvis der fandtes et “lovkrav“ om, at en app skulle have en bestemt minimumslevetid, ville det givetvis betyde, at tv-apparater blot ville blive leveret uden på forhåndsinstallerede apper.

Men skulle et sådant krav findes, ville det kunne betyde, hvis en app til fx Viaplay ikke længere fungerer, fx fordi Viaplay fem år efter tv-apparatets anskaffelse vælger at ophøre med streaming, at trådstarter efter fem år vil kunne tilbagelevere sit tv-apparat med en ikke-brugbar Viaplay-app og påberåbe sig udlevering uden beregning af et nyt tv-apparat uden en Viaplay-app.

I licensbetingelserne til (i praksis) al kommerciel software (også software til femcifrede kronebeløb) findes er [altid] en betingelse som (eller stort set som) denne: Denne software leveres “som den er” og alle udtrykkelige og stiltiende garantier, herunder, men ikke begrænset til, stiltiende garantier for salgbarhed og egnethed til et bestemt formål, fraskrives. Endvidere findes oftest også en betingelse, der siger, at producenten/sælgeren i tilfælde af et erstatningsansvar udelukkende et forpligtet til betaling af et beløb, der højst svarer til softwarens anskaffelsespris. Jeg husker ikke betingelserne, jeg accepterede, da jeg førstegangsinstallerede mit tv-apparat, men jeg er ret sikker på, ovenstående indhold er en del af vilkårene og betingelserne for brugen af apper.