Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#277313
Hej alle.
Jeg har brug for et råd/hjælp.
Har netop købt et nyt sony KD55XF tv. Jeg ser primært blot almindeligt flow tv og har en boxer sagecom box med to tunere og HD optager.
Jeg er i tvivl om jeg vil opnå samme funktionalitet ved at tage mit boxerkort og sætte i TV og så sætte en harddisk på, eller om det er bedre at køre det igennem en ekstern box og så ind i tv via HDMI? Jeg er klar over at jeg mister funktionaliteten med to tunere, men hvor godt virker optage funktionen hvis jeg bare sætter en ekstern harddisk på?
Grunden til at overveje det er at eliminere en fjernbetjening, da disse to ikke snakker sammen + boksen er lidt langsom.
Jeg kan ikke blot prøve det da jeg skal ud at købe Harddisk + købe kassette til kortet, derfor vil jeg høre om nogen kan give et råd med på vejen inden køb. TAK.
#277317
Hvis din boks tilbyder at optage fra 2 kodede kanaler fra et kort, så er den bedre end flere tv, som endnu ikke kan optage og se 2 kodede kanaler samtidig. Så ville jeg beholde boksen hvis det er en funktion du bruger.
Men ellers afprøv det, hvis tv har dual-tuner, det har flere skærme, og måske Sony model du har valgt.

Hvis du ikke bruger den funktion med optagelse, så skal du nok mere ud i menu styring at tv lister og brug, om du kan lide tv's tilgang til det, eller Sagem er bedre :) Ellers er det jo lige til, så smider du kort i tv.