Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#276145
Hej,

Så er den første blevet skræmt og nok ikke den sidste pga. den latterlige tråd.

JENC skriver på rec:
Lennon skrev:
Som denne test og tråd viser, så er problemet overvurderet, og ikke købsafgørende . . .

Set gennem dine øjne.
For mig er den særdeles købsafgørende. Jeg skal ikke have en OLED.
Jeg vil se det mindste burn-in og vil ikke leve med det.

PS: Rasmus eller Torben, lås venligst tråden :)
Af JENC
#276157
Hvad foregår der her?

Tænker "Turbo" at han kan være politiet der bestemmer om jeg eller andre har lyst til at leve med burn-in? Og låse diverse tråde?

Der er problemer med burn-in. Læs alle kommentarerne på RTINGS. Læs avsforum.

Det er jo det rene Østtyskland hvis man ikke må tillades at have andre meninger end hvad nogle få selvbestaltede hellige mener er det rigtige...
Af Globulus
#276163
Korrekt. Der er andre brugere end dem, der frekventerer fora på fp og rec.

Der er mere kvantitet på avsforum, Amazon, rtings osv og dermed større chance/risiko for at støde ind i nogle med negative erfaringer. Og som det nok er bekendt, så er de, der har de negative erfaringer, ofte dem, der fylder mest i debatten og trækker ned i det samlede billede, eftersom de tilfredse brugere ikke har megen incitament til at rapportere om deres problemfrie tilværelser.

Ikke desto mindre bør man i det mindste tage de kritiske brugere alvorligt, hvis de uforskyldt er rendt ind i problemer. I tilfældet med B7, som nok er det mest udbredte, er det ikke kun IR/BI, men også generelle problemer med kvalitetskontrollen og løbende problemer med software og softwareopdateringer. Det ligger selvfølgelig udenfor IR/BI-diskussionen, men er stadig værd at tage med, hvis man er potentiel køber.

For lige at tage den med "Jeg vil se det mindste burn-in og vil ikke leve med det": Jeg har nok den samme holdning, omend jeg ville gå et skridt videre og sige "jeg vil se det mindste image retention og vil ikke acceptere det."

Så er der dem, der er så letsindige at lave den famøse 5%-test og konstaterer vertical banding, hvorefter de ikke kan se en mørk scene uden at blive generet af eventuelle defekter som de ellers ikke ville have lagt mærke til uden at have foretaget denne test. Once seen, it can never be unseen.

Men som skrevet andetsteds: Hvis der er et generelt problem finder vi nok ud af det om nogle år.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#276164
Hvis man ikke vil leve med risikoen for banding, så skal man nok lade være med at se TV. Perfekte eksemplarer af TV (hvad enten det er OLED eller LCD) er utrolig sjældne. Vi har set nogle stykker, men vi er også bekendte med, at der er risiko for, at vores udlånsmodeller er pre-screenet før vi modtager dem, så der er ingen garantier for, at det er generelle tendenser vi måler på i vores test. Eksempelvis blev det jo klart, at Panasonic i hvert fald har en procedure for en ekstra udmåling af de TV de sender til test, som ikke foregår på de TV de sender til forbrugeren.
Af lennon
#276169
Burn in risikoen er et kærkomment argument - blandt ganske få - når man nu en gang for alle har besluttet sig for IKKE at ville købe OLED . . .
Af Globulus
#276173
lennon skrev:Burn in risikoen er et kærkomment argument - blandt ganske få - når man nu en gang for alle har besluttet sig for IKKE at ville købe OLED . . .
Det er vel et fåtal, der træffer en beslutning og derefter søger argumenter for at træffe denne beslutning.

Det kan vel også tænkes, at man har et fungerende TV, man er tilfreds med, gerne vil have nogle flere år ud af, og derfor forholder sig lidt afventende set i lyset af en række faktorer, herunder potentialet for IR/BI. Det er ikke det samme som at indtage en "en gang for alle"-position.
Af plysgaard
#276175
Testen hos RTINGS fortæller os vel også, at hvis man har sit OLED TV stående konstant på TV2 News, så bør man være bekymret. Men hvis man som mig, kun bruger sit TV til Netflix og HBO, så er det ikke et problem. J

...og selv ved normal tv-kiggeri er risikoen jo ganske lille. Hvis problemet var større, ville jeg ligeledes være villig til at tage chancen, på grund af billedekvaliteten.
Af lennon
#276176
Globolus_ Personligt afventede jeg netop BI/IR indtryk - efter 10 år m plasma - fra testsites og brugererfaringer , inden jeg købte OLED .Man skal jo ikke følge meget med i panelteknologi for,at vide risikoen vil være der . Men alle indikationer tyder jo på,at risikoen er væsentlgt mindre end den var på plasma. Og så er vi i min verden ude i noget der ligner paranoia - uanset Rtings test . Der kan være flere gode grunde til ikke at ville købe OLED, men burn in risikoen er efter min bedste overbevisning ikke en af dem ( - ligesom strømforbrug på plasma var lidt en latterlig dealbreaker . . )
Af Turbo
#276177
JENC skrev:Hvad foregår der her?

Tænker "Turbo" at han kan være politiet der bestemmer om jeg eller andre har lyst til at leve med burn-in? Og låse diverse tråde?

Der er problemer med burn-in. Læs alle kommentarerne på RTINGS. Læs avsforum.

Det er jo det rene Østtyskland hvis man ikke må tillades at have andre meninger end hvad nogle få selvbestaltede hellige mener er det rigtige...
Hvor er Politimanden henne i det jeg har skrevet, i guder.....

Jeg skrev at nu er den første blevet skræmt og det var dig jeg mente - du nok ikke den sidste pga. den latterlige tråd som intet har at gøre med normal brug....

Du har sikkert ikke læst det sidste afsnit i nyheden Lars skrev, hvis, så havde du sikkert reageret MEGET anderledes....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#276179
Drenge, nu lukkede jeg førnævnte tråd herinde fordi den var ved at køre af sporet og kun blev brugt som en-vejs-kommunikation af trådstarter, så før tingene suser samme vej her, så siger jeg det lige igen:
Saglige argumenter, hvor man forholder sig til kritikken - og så snakker vi pænt.

Tråden der henvises til kan stadig ses her:
viewtopic.php?f=24&t=41917

Hvis denne tråd skal have en fremtid, så skal den nok omdøbes.

Forstå mig korrekt: Man må hjertens gerne diskutere burn-in, men jeg vil ikke have at man bruger vores forum til at køre ensidede skræmmekampagner, hvor fakta og tests twistes efter forgodtbefindende og hvor man ignorerer den kritik der fremføres overfor dette.