Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hugosarang
#274636
Hvorfor kan infuse ikke finde min plex når jeg kabler min computer ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274637
Ja, men en DS218j ville sikkert også virke lige så godt. Har du brug for de features Plus’eren har?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274657
Det var egentlig dér jeg ville hen. Processoren giver mulighed for at køre nogle tungere applikationer på NAS'en, men hvis man bare vil bruge den som lager, så har du ikke rigtig nogen fordel af en plus'er. Jeg har selv en plus, da jeg tænkte i samme baner som du dengang, men hvis jeg ser tilbage på hvad jeg har brugt den til, så legede jeg i starten med at lade NAS'en indeksere mine billeder/videoer til brug i deres egen app, men med de medieafspillere du kan få til din telefon, så droppede jeg det hurtigt igen. Så nu agerer den udelukkende lagerplads og så er en bedre processor lidt overkill - selv hvis den så skulle give en lidt højere læse/Skrive-hastighed.
Af hugosarang
#274658
Aha så jeg kunne godt nøjes med en til 2k, som kan streame til Infuse og plex? :)
Af hugosarang
#274668
Aha så hvis jeg har en nas harddisk skal jeg også have 2 stk 3.5 harddisk?
Af bleed_blue
#274669
Jeg ville aldrig vælge en løsning med kun én disk af frygt for at harddisken dør. Men du må gøre op med dig selv, om du kan leve med risikoen.

Hvis du derimod anskaffer dig en DS218J e.l. og to harddiske i samme størrelse, sætter du disse op i RAID (i dette tilfæde SHR-raid), og så vil du ikke miste data, hvis den ene harddisk dør, da den anden spejler indholdet. Kapaciteten vil omvendt være halveret, men - igen - du må gøre op med dig selv, hvad du vægter højest.
Af Elkjr
#274685
Torben Rasmussen skrev:Det var egentlig dér jeg ville hen. Processoren giver mulighed for at køre nogle tungere applikationer på NAS'en, men hvis man bare vil bruge den som lager, så har du ikke rigtig nogen fordel af en plus'er. Jeg har selv en plus, da jeg tænkte i samme baner som du dengang, men hvis jeg ser tilbage på hvad jeg har brugt den til, så legede jeg i starten med at lade NAS'en indeksere mine billeder/videoer til brug i deres egen app, men med de medieafspillere du kan få til din telefon, så droppede jeg det hurtigt igen. Så nu agerer den udelukkende lagerplads og så er en bedre processor lidt overkill - selv hvis den så skulle give en lidt højere læse/Skrive-hastighed.
Jeg springer lige ind her.. Jeg sidder selv og overvejer en Nas.. Til film (sikkert plex) og musik... Og har kigget på en Synology ds718+..
Alle steder jeg læser så skal man umiddelbart derop for at kunne encode plex ordentligt.. Er dét ikke når feks man afspiller over sin tlf til feks en chromecast med undertekster osv? Er helt nOOb I nas Billede har jeg bare misforstået totalt? Gider nemlig ikke købe en og så den er for lille..

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Af DanFrandsen
#274687
Altså hvis du bruger f.eks Infuse så skal nas'en ikke lave andet end at levere filen, så er det dit netværk/harddisken der sætter begrænsningen, da infuse bruger Apple tv'et til at lave alt afspilnings afkodningen eller omkodningen, så tænker en af de små synology sagtens kan gå an men ja man får ikke harddisk sikkerhed, men hvad gør det hvis det kun er film der ligger på, dem kan man vel bare rippe igen, du skal nok bare ikke gemme familie albums derpå, uden at have backup et andet sted.

Altså jeg har en 918+ og der køre jeg SHR, har 3 diske tilgænglig og en der køre "backup" så ryger der en disk, kan jeg skifte den ud og redde alt data.

MEN selv en 918+ kan ikke trække 4K film igennem PLEX. Det er CPU'en simpelthen ikke stor nok til, den max'er ud på 100% med det samme, man starter en film, hvor Infuse bare lige skal hente lidt data også køre filmen flyende efter 2-3 sek start tid.
Af Elkjr
#274688
DanFrandsen skrev:Altså hvis du bruger f.eks Infuse så skal nas'en ikke lave andet end at levere filen, så er det dit netværk/harddisken der sætter begrænsningen, da infuse bruger Apple tv'et til at lave alt afspilnings afkodningen eller omkodningen, så tænker en af de små synology sagtens kan gå an men ja man får ikke harddisk sikkerhed, men hvad gør det hvis det kun er film der ligger på, dem kan man vel bare rippe igen, du skal nok bare ikke gemme familie albums derpå, uden at have backup et andet sted.

Altså jeg har en 918+ og der køre jeg SHR, har 3 diske tilgænglig og en der køre "backup" så ryger der en disk, kan jeg skifte den ud og redde alt data.

MEN selv en 918+ kan ikke trække 4K film igennem PLEX. Det er CPU'en simpelthen ikke stor nok til, den max'er ud på 100% med det samme, man starter en film, hvor Infuse bare lige skal hente lidt data også køre filmen flyende efter 2-3 sek start tid.
Okay så lige et par opfølgende spørgsmål.. Infuse kræver at man har atv eller en nVidia shield feks? (jeg kommer aldrig til at købe Apple Billede)
Man kan ikke bare nøjes med chromecast?
men så kan man vel ligeså godt bruge de penge på at købe en bedre nas så den også kan bruges når man feks ikke er hjemme?
4k har jeg heller ikke endnu..

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk