Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hugosarang
#274566
Jeg har en computer stående med tilhørende ekstern harddisk til. Hvor jeg har oprettet plex på og kører den som media server men via Apple tv bruger jeg plex. Problemet er at den buffer utroligt lang tid og jeg har en 300mbit så tænker ikke det er problemet?? Er det fordi jeg bruger en ekstern harddisk?
Brugeravatar
Af Huleboer
#274568
Når du skriver 300Mbit tænker du vel på dit internet?
Det spiller ingen rolle ift. dit plex setup da det kun bruger det lokale netværk, så det er nok mere et spørgsmål om hvor godt det er indrettet.

Kører computeren på kablet eller trådløst netværk? Hvor langt er der mellem AP og appleTV / PC?
Har du pillet ved Plex instillingerne for Buffer? Oplever du udfald under selve streamingen? Har du valgt en indstilling ift. streaming båndbredde? Hvor kraftig er din PC? Bliver den presset i bund når du streamer?

Der er mange parametre som kan have en indflydelse 8)

Den eksterne harddisk burde ikke have noget at sige sålænge den er forbundet med minimum USB 2.0.
Af hugosarang
#274569
Hej tak for mange gode spørgsmål.

Min pc kører med lan kabel. Hvor kan man indstille buffer i plex? Der er højst 3 meter router til Apple tv.

Min pc kører med Intel i5 2. 4 ghz 8 GB ram.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274570
Hvad er grunden til at du gerne vil bruge Plex? Apple TV har musklerne til selv at afvikle alle filtyperne du måtte have liggende, hvis du eksempelvis bruger Infuse. Så tager du transcoding ud af ligningen - jeg antager, at du transcoder nu?
Af hugosarang
#274572
Aha hvad er Infuse ? og hvordan fungere det ? Apple tv har ingen usb indgang.
Af hugosarang
#274574
Har lige prøvet infuse og har koblet op med plex, det spiller bare. Tak for tippet :)
Af hugosarang
#274575
Hov vidste ikke det kostede penge?? Koster det 389 kr en gang ?
Brugeravatar
Af Huleboer
#274576
Koster Plex afspilleren ikke også penge? Det gør den på android.
Af mhca
#274577
Jeg har brugt Plex på både mit LG webOS tv og nu mit Sony android tv. Jeg har ikke betalt for afspillerne/app'en.

Jeg har kun haft buffer problemer på 4K HDR test videoer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274579
Infuse koster penge, ja. Enten kan man købe den nuværende hele version på ubestemt tid eller abonnement på årsbasis, hvor man også vil få opdateringer til næste generation af appen. Der er ikke rigtig nogen der ved hvor længe de fortsætter med samme version før de bumper den en hel version op.
Af hugosarang
#274581
Jeg har købt Infuse for et år på 79 kr, det spiller bare i forhold til Plex, så jeg går med infuse indtil videre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274586
Hvis du vil spare at have PCen tændt, så overvej om ikke en mindre NAS var vejen frem. Med Infuse har du ikke behov for at der står en PC, da den også kan forbinde til data via eksempelvis SMB.
Af hugosarang
#274589
Torben Rasmussen skrev:Hvis du vil spare at have PCen tændt, så overvej om ikke en mindre NAS var vejen frem. Med Infuse har du ikke behov for at der står en PC, da den også kan forbinde til data via eksempelvis SMB.
Kan du anbefale en nas til den opgave? Har kigget lidt på synology 218i plus men hvad betyder smb?
Brugeravatar
Af bbplayer
#274590
SMB er en af de filsystemer som du kan forbinde med. Samba (SMB share) kan anvendes og sammenlignes med et share på windows.