Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madst
#274385
Hej

Har for nyligt købt et Samsung tv og benytter Tizen til at tilgå mine Apps. Er meget tilfreds tv'ets billede og lyd, men det har store problemer med at vise fodbold. Har prøvet både med TV2 Play og Viaplay's apps til Tizen, samt DR via browser. Der er rigtig meget judder og hakkeri. Hvis jeg derimod skifter til min Chromecast 2, som er sat til 50hz, så er der ingen problemer. Jeg mistænker TV'et for at køre alt i 60hz. Er der nogen måde hvorpå man kan se det eller ændre på det? Jeg overvejer af denne grund at købe Apple TV i morgen, da det selv kan finde ud af at ændre hz, for dette er simpelthen ikke til at holde ud at se på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274408
Apple TV ændrer ikke selv frekvens med mindre app'en fortæller den skal gøre det. Og det gør DR og TV2 Play apps'ne ikke. Jeg har ikke Viaplay på min, så jeg kan ikke sige, om den fortæller, at det skal være 50 Hz.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#274409
Et godt tip i den forbindelse er vælge standardopsætning på Apple TV til 50Hz. Så kører DR og TV2 korrekt med europæisk indhold. Grunden til at DR og TV2 endnu ikke skifter automatisk er, at de bruger hjemmebrygget videoafspiller. Bruger apps Apples standardafspiller, så spiller det automatisk.

Min oplevelse er, at mange Smart TV-platforme låser frame rate til i apps. Det samme gør spilkonsoller.
Af madst
#274414
Tak for info. Jeg er næsten 100% sikker på at mit tv kører alle apps i 60hz. Netflix kører f.eks. perfekt. Hvorimod TV2 Play, DR og Viaplay (som alle skal være 50hz) kører rigtig skidt. Jeg investerer i en Apple TV i dag, og virker det ikke der, sender jeg tv'et tilbage.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274418
Jeg har ikke oplevet problemer med ATV på Samsungs TV. TV'et er fint i stand til at skifte frekvens når tilsluttet udstyr gør det.
Af madst
#274426
Ja, det er også det jeg har oplevet med Chromecast. Der kan jeg se at det er 50hz. Men tror ikke at TV'et skifter fra app til app, eller er næsten helt sikker på at den det ikke gør. Det er 60hz