Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272070
Har købt et Sony KD-55XE8505 men synes der ligger en masse ubrugeligt som jeg bare skal bruge tid på at scrolle forbi.

Kan man ikke fjerne alt det, man alligevel ikke bruger?

Lige nu kan jeg ikke bruge noget på øverste linjen og vil gerne af med det (“få det bedste ud af dit tv”, “slå fjernstart til” og diverse Youtube-videoer).

Hvis man kan, hvordan gør man så, for jeg har søgt uden held på nettet. Eneste, der kom i nærheden var en guide, der sagde at man skulle åbne indstillinger og åbne home screen under system preferecies. Jeg har hverken noget, der hedder hjemmeskærm eller systemindstillinger og under skærm er det ikke.
#272071
Jo, du kan justere hjemmeskærmen, så de ret ubrugelige ting fjernes, men du kan ikke styre første linje helt selv. Det vil være anbefalinger, som Google synes du skal se på og i min erfaring er de sjældent ret relevante.

Der bør være en “hjemmeskærm” under indstillingerne du kan bruge til at fjerne indhold med.
#272074
Nå fandt ud af, at det lå under punktet startskærm, hvor jeg kunne skjule diverse, men ja den øverste linje med “relevante” kan ikke fjernes og det er den, jeg finder mest irriterende.

Men tak for hjælpen.
Af mhca
#272091
Jeg er selv spændt på, om det ender med at være "Discover" vejen jeg vil begynde at anvende fremover på vores XE90.
Jeg synes også, at det er lidt rodet på Home-menuen. Har endnu ikke helt fundet ud af at optimere Home-menuen.
#272095
Med Android 8 så får Home-menuen et noget andet udseende. Jeg har ikke selv prøvet at leve med den, så om det er bedre eller værre ved jeg ikke. Jeg synes dog ikke specielt godt om det her med, at Home skal fylde hele skærmen og overtage for det man havde gang i.