Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271767
Typisk, så ændrer udbyderen en lille smule på placeringen af kanalerne fra tid til anden, så det er altså ikke unormalt, at man må genindlæse kanaler for at få tingene til at passe. Jeg synes måske, at du kører problemet lidt højt op i gear over noget, som trods alt er ret almindeligt. Jeg vil tro, at Yousee laver stuntet en gang hvert kvartal, hvor der så skal genindlæse kanaler for at få alting med igen.
Af wiso
#271770
Sorry, jeg er ikke overbevist om det har noget med det at gøre.
Selve kanalerne har jo hele tiden været hvor de skulle. Der var bare proppet noget ekstra/uvedkommende ind imellem dem .. .Har også kigget på hjemmesiden. Der er ingen info om ændring af placeringer. Den slags sker normalt også kun (i hvert fald hos Waoo) ved årsskiftet.
Og som nævnt har jeg gennem de første fire år med Waoo og min gamle Samsung skærm ikke haft lignende problemer.

Som en understregning af det, kan jeg nævne der desværre allerede er problemer igen. Altså alt var kun meget kort som det skulle være ... Den menu man trykker frem for neden med "Discovery", er nu, med undtagelse af fire kanaler, HELT BLANK.
Så der er stadig noget galt ...!

Vil vædde på guiden heller ikke ser ud som den skal ret længe.
Af wiso
#271771
Altså, problemet er ikke løst.
Guiderne er ikke længere noget værd.

Aner virkelig ikke hvad jeg skal stille op med l*rtet.

"HURRA" for mit nye "fantastiske" SONY tv!! Penge ud af vinduet.
Af lommeregner
#271773
wiso skrev:Altså, problemet er ikke løst.
Guiderne er ikke længere noget værd.

Aner virkelig ikke hvad jeg skal stille op med l*rtet.

"HURRA" for mit nye "fantastiske" SONY tv!! Penge ud af vinduet.
Jeg synes, du skal skynde dig og sælge l*ortet! Bliver irriteret over at se nogen brokke sig så meget, når andre prøver at hjælpe! Jeg er overbevist om, at det er dit tv-signal fra Waoo som er roden til alt ondt. Kontakt Waoo og forhør dig eller nulstil tv’et og genindlæs det hele igen! Den tid du har brugt med at skrive indlæg kunne snildt være brugt til at nulstille tv’et :)
Af jng
#271777
Jeg hverken kan eller skal gøre mig klog på forhold, jeg ikke selv har konstateret, men:

* hvis et tv-apparat er indstillet til automatisk kanalopdatering
og
* et andet tv-apparat ikke er indstillet til automatisk kanalopdatering
og
* tv-signalleverandøren laver fejl i listen, så vil det givetvis kun afspejles på tv-apparatet, der er indstillet til automatisk kanalopdatering.

Det er vel ikke en ukendt sag, at Waoo (i praksis oftest en elforsyningsvirksomhed) nok har forstand på levering af trefaset vekselstrøm, mens deres viden om distribution af tv-signaler er noget mindre.

Når det er skrevet, så tror jeg, tv-signalleverandørerne betragter levering af EPG-signaler som et nødvendigt onde, som de helst var foruden. På fjerde eller syvende år kører fx Stofa med dobbelt EPG-tekst på en lang række af kanalerne. Svaret er “sådan får vi det leveret”. Jeg mener, at EPG-informationer pr. definition er en del af et digitalt tv-signal, og brugere burde reklamere på samme måde som ved manglende signal.

Jeg aner ikke, hvor tv-signalleverandørerne får oplysningerne fra, men jeg har da set stillingsannoncer, hvor man søgte [unge] mennesker til at sidde i Barcelona eller Malaga og skrive [danske] EPG-oplysninger (til 1.000 € pr. måned + logi)...
Af wiso
#271812
lommeregner skrev:
wiso skrev:Altså, problemet er ikke løst.
Guiderne er ikke længere noget værd.

Aner virkelig ikke hvad jeg skal stille op med l*rtet.

"HURRA" for mit nye "fantastiske" SONY tv!! Penge ud af vinduet.
Jeg synes, du skal skynde dig og sælge l*ortet! Bliver irriteret over at se nogen brokke sig så meget, når andre prøver at hjælpe! Jeg er overbevist om, at det er dit tv-signal fra Waoo som er roden til alt ondt. Kontakt Waoo og forhør dig eller nulstil tv’et og genindlæs det hele igen! Den tid du har brugt med at skrive indlæg kunne snildt være brugt til at nulstille tv’et :)
Jeg har for længst genindlæst kanalerne. Men hvis det du mener med at "nulstille" fjernsynet, er at alt sættes tilbage som det var da jeg modtog det. Altså så jeg skal til at sætte alting - inklusiv kalibrering (der FOR MIG var en længere kamp) op igen - så glem det!

Jeg ved ikke hvorfor det hele tiden bliver opfattet sådan jeg er efter dem der forsøger at hjælpe mig. Jeg brokker mig ikke over NOGEN. Jeg brokker mig over DÈT!
Af wiso
#271813
jng skrev:Jeg hverken kan eller skal gøre mig klog på forhold, jeg ikke selv har konstateret, men:

* hvis et tv-apparat er indstillet til automatisk kanalopdatering
og
* et andet tv-apparat ikke er indstillet til automatisk kanalopdatering
og
* tv-signalleverandøren laver fejl i listen, så vil det givetvis kun afspejles på tv-apparatet, der er indstillet til automatisk kanalopdatering.

Det er vel ikke en ukendt sag, at Waoo (i praksis oftest en elforsyningsvirksomhed) nok har forstand på levering af trefaset vekselstrøm, mens deres viden om distribution af tv-signaler er noget mindre.

Når det er skrevet, så tror jeg, tv-signalleverandørerne betragter levering af EPG-signaler som et nødvendigt onde, som de helst var foruden. På fjerde eller syvende år kører fx Stofa med dobbelt EPG-tekst på en lang række af kanalerne. Svaret er “sådan får vi det leveret”. Jeg mener, at EPG-informationer pr. definition er en del af et digitalt tv-signal, og brugere burde reklamere på samme måde som ved manglende signal.

Jeg aner ikke, hvor tv-signalleverandørerne får oplysningerne fra, men jeg har da set stillingsannoncer, hvor man søgte [unge] mennesker til at sidde i Barcelona eller Malaga og skrive [danske] EPG-oplysninger (til 1.000 € pr. måned + logi)...
Det er desværre fuldstændig umuligt at kommunikere med Waoo.
De har ikke en support mail til TV-delen (skriver man til en af de andre mail adresse, bliver man afvist). På deres hjemmeside henvises til Fibia. Når man så kontakter Fibia, henvises man til Waoo - som man ikke kan komme i kontakt med ...

Jord i hovedet!...!

PS. Det kan når alt kommer til alt også være lige meget. For fik man endelig fat i en, vil jeg sætte en tusse på vedkommende ikke ved en pind om dette. Sandsynligheden er minimal.