Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af volkan
#270144
Hej alle sammen.

Jeg har nu haft min tv omkring 3-4 mdr. Der er begyndt at være problemer med tv'et. Når jeg skal fx skifte med fjernbetjening så gider den ikke. Skal trykke flere gange før jeg kan skifte app eller hvis jeg nu skal taste med numrene for at skifte kanal. Jeg har genstartet tv'et det virker fint men så sker det igen efter et par dage. Jeg har også prøvet at trække stikket ud men jeg har det samme problem. Er blevet virkelig træt af at trykke på de knapper bare for at komme frem til en app.

Håber i kan hjælpe
Af HenrikT
#270149
Hvis det er lige efter du har tændt TV’et, så vær opmærksom på at det bruger et lille minut på at starte helt op . . . som en PC. Derefter burde der være ret god respons.
Af HenrikT
#270151
volkan skrev:Nej det er sker konstant.. Når det først sker så bliver det ved..
Sidste nye firmware ?
Af volkan
#270152
Det er også sket før. Så det er ikke noget nyt.. Det gik væk på et tidspunkt men så kommer det igen. Det føles som et langsomt pc.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#270155
volkan skrev: Det føles som et langsomt pc.
Det er desværre en rigtig langsom PC,.
system'on'Chipset som ligger i disse Android TV er langt hen af vejen en pakkeløsning fra absolut laveste 2015/2016 hylde.

og når det kommer til SoC / system on chip Android OS så er det mig bekendt den samme SOC' der er implementeret om det er en relativ billig 60hz 2016 TV som 49XD70 eller top of the line A1 eller ZD9 eller nu bare XE90.

Det er en SOC som levere omkring 30.000 i Antutu benchmark og herved også milevidt fra nutidige android mobiltelefoner og mangel på resurcer i Android OS er en tålmodighedsskabende affære hvor man ofte føler at systemet drukner bag kulissen og bliver urensponsiv...

Men hvis du siger det er noget som kommer og går, så kunne det godt tyde på at systemet simpelthen kløjser i det bag kulissen og derfor det virker urensponsiv.
Du kan prøve og gå ind og fjerne visse resurcetungeelementer, samt hvor mange apps systemet må arbejde med på engang og og justere den væk fra standard og fx til et minimum, og notere om det hjælper og om det er her problemet ligger..
Her er der nogle vejledninger.
https://www.youtube.com/watch?v=w3ZnPq06jjA
ellers kan du prøve at slette nogle af de ting som du ikke bruger men som du kan notere TVet køre i baggrunden, men man skal selvfølgelig havde lidt styr på hvad kan slettes og hvad er vitalt.
https://youtu.be/zpPBRLCFgmA?t=4m19s

Du kan også prøve at sideloade visse benchmarks programmer og via disse testværdier notere om dit system er på linie med normen eller om det er et dybere problem.
Af volkan
#270160
Jeg har skiftet batteriet på fjernbetjeningen, nu virker det fint. Men synes det er meget mærkeligt. Jeg havde også skiftet det for 2 mdr siden. Kan det virkelig passe at jeg skal skifte batteri hver 2 mdr på en fjernbetjening.. Jeg har aldrig oplevet noget lignende.. Overvejer købe universal fjernbetjening. Synes Sony er nogrt lort..
Af Grandahl
#270183
**** mand, du havde ikke tjekket batterierne, det havde jeg ikke indrømmet hvis det var mig :D :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270184
Fjernbetjeningen til Sonys TV rangerer helt klart i bunden af kvalitetspuljen. Jeg har for længst skrottet min til fordel for en universal-betjening.
Af volkan
#270210
Grandahl skrev:**** mand, du havde ikke tjekket batterierne, det havde jeg ikke indrømmet hvis det var mig :D :D
Jeg havde skiftet batterierne for 1-2 mdr siden.. Tænkte at det umuligt kunne være batterierne igen. Jeg har aldrig skiftet batteri så hurtigst på en remote før.