Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thias
#272632
Rasmus Larsen skrev:
Jesper Karabanov skrev:Jeg har lige købt en ny Samsung 2015 model, billedet er super, men de smarte funktioner er latterligt. Der er meget få apps, og der synes ikke at være nogen måde at se DR TV. Hvis jeg forstår det korrekt kræver DRs implementering af HBB TV at du har en antenne signal først, selv om det faktisk streamer indhold fra internettet?
DR TV er en streamingløsning der kører 100% over internettet, så hvorfor hulan er den bundet op på old-school tv-kanaler? Det svarer til at have en mobiltelefon, der kun kan bruges indenfor hjemmets vægge. I min optik er det sku en håbløs løsning. Og lidt en hån mod danskerne der kaster så mange penge efter DR hvert år.

DR TV skal naturligvis være tilgængelig på tv-skærmen uanset om man har tv-kanaler eller ej. Det er danskernes ret, når de tvinges til at betale! Medielicensforliget skal opdateres oftere end 4 år og det skal stå specifikt i forliget, at DR TV skal sikre tilgængelighed på internettet. Det koster sku ikke mange basseører at lave en "app" til de nuværende Smart TV. Det er jo i de fleste tilfælde bare en hjemmeside, der er pakket ind i et ikon.
Bare min mening.
Det mest sindssyge er, at Playstation 4, en platform til gamere som ikke bruger maskinen til tv, allerede har DR TV som en fuldstændig egenstående app udviklet af Danmarks Radio, og har været tilgængelig i nogle år. Et tv som bl.a. Samsung derimod, som er lavet udelukkende til TV og er førende verdensdækkende, har ikke og har aldrig haft en simpel app til DR TV. Man kan dog godt tilgå en færdigudviklet DR TV app, hvis man:

For det første, har betalt for pakke hos en tv-udbyder, som iøvrigt intet har med Danmarks Radio at gøre
For det andet, er kunde hos en tv-udbyder, som tilbyder den gammeldags satellit eller antenne løsning. Man kan altså ikke være teknologisk og være kunde hos en udbyder som waoo, for eksempel, som kun tilbyder tv-signal via ethernet kabel. Dvs. man skal betale et ekstra månedligt beløb for en tv-boks, hvilket som den eneste kan tilgå tv-kanalerne og derved HbbTV’s adgang til DR TV. Det kan boksen dog heller ikke, og selv hvis den kunne, ville du være tvunget til, at have 40 forskellige fjernbetjeninger til 40 forskellige enheder, som man ville skulle holde styr på hver gang man skulle skifte app...

Det er så ulækkert, at man kan have lov til, at køre en påtvunget betalingsplatform som DR, men pisse op og ned af brugerne når der er gjort opmærksom på et langtidssvarigt problem, som aldrig skulle have været forekommet!