Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thpe
#212034
Jeg kan desværre ikke få det til at virke, har ellers gjort som det er beskrevet, men jeg får den samme fejlmeddelse ERROR_DEVELOPMENT_002, er der nogen der kan hjælpe mig?

Har ellers ringet til samsung support og de har ikke en app til hbbtv eller dr live.

hilsen
Thorsten Petersen
Af elmo
#212045
Hej,

Som det fremgår af første post i denne tråd var DR appen en privatpersons arbejde, som Samsung ikke har noget at gøre med.
For HBBTV på et 2014 H TV burde du ikke behøve nogen app, bare aktivere data service og trykke på den røde knap.

Hvilket model af TV har du ?
Hvad er det mere præcist du gør når du får denne fejlmeddelse ?
Af thpe
#212049
Hej
Jeg har en model fra 2012 en UE40ES8005, desværre har Samsung support sagt at de ikke vil suppotere dette gamle fjernsyn. HbbTV er kun for 2013 og 2014 modellen.

Idet jeg er logget ind som develop under smartHUB'en funktion, prøver jeg at gøre flg.: tools -> indstillinger-> udvikling ->accepter og OK-> indstiller SErvice IP->skriver 90.185.152.76 eller andre nævnte ip'er trykker ok ->brug programsynkronisering og får så error_development_002

Når i alle taler om den røde knap er det så den knap med A'et på?

vh
Thorsten
Af Swingking
#212050
thpe skrev:Hej
Jeg har en model fra 2012 en UE40ES8005, desværre har Samsung support sagt at de ikke vil suppotere dette gamle fjernsyn. HbbTV er kun for 2013 og 2014 modellen.

Idet jeg er logget ind som develop under smartHUB'en funktion, prøver jeg at gøre flg.: tools -> indstillinger-> udvikling ->accepter og OK-> indstiller SErvice IP->skriver 90.185.152.76 eller andre nævnte ip'er trykker ok ->brug programsynkronisering og får så error_development_002

Når i alle taler om den røde knap er det så den knap med A'et på?

vh
Thorsten

Følg denne her guide så virker det , har selv 3 tv fra Samsung fra 2012 ...

En lille metode til at få Hbb-tv på et dansk Samsung Smart TV, som vi er blevet gjort opmærksomme på nu hvor Samsung ikke selv vil åbne det. Det er nemt og kræver ikke, at man går ind igennem servicemenuer eller noget.

Gør følgende:
1. Åbn Smart Hub og ændr land til Tjekkiet. Det gøres således: tryk følgende på fjernbetjeningen ”spol frem”, 2, 8, 9, ”spol tilbage”. Nu kommer en liste over lande frem. Smart Hub resettes herefter.

2. Følg guiden her for at hente HbbTV-app’en: http://translate.google.com/translate?s ... 2Fhbbtv%2F

3. Nu kan du ændre landet tilbage til dansk i Smart Hub vha. metoden i punkt 1.

Hbb-tv virker nu på dit danske Smart TV. Kan du få det til at virke? Giv gerne en melding herunder.
Af Swingking
#212051
Dr.nu appen er forældet.....

Det er Hbbtv der nu virker,på alle dr kanalerne.

Når du har udført denne guide så slå om på dr 1 og så tryk 1 gang på den røde knap på din fjernbetjening så skulle det gerne virker ....
Af Tacconi
#212059
Det her lyder interessant. Ser smarthub stadig ud som den hele tiden har gjort, med Netflix app o.s.v., efter disse finurligheder?
Af thpe
#212068
Hej
tak for at i gerne vil hjælpe. Jeg har fulgt opskriften og fået HbbTV til at virke.

Min udfordring er at jeg gerne vil se DR kanaler via mit lan/ethernet kabel. Jeg har hverken antenne eller satelit tilsluttet min smart TV.

Jeg kan se DR kanalerne via min PC på internetexplorer på en win7 platform og et HDMI kabel til smart TV'et. Det synes jeg ikke er smart. Jeg vil hellere have en app til smart TV, eller at DR kanalerne ville virke over smart TV'ens internetexplorer uden at bruge en ekstern PC. Det ville være smart.

Men fra Samsungs support sagde de at DR kanalerne ikke kan ses via smart TV'ens internet explorer, fordi smart TV'en fra 2012 altså min UE40ES8005 ikke understøtter en flashplayer.


Så jeg vil gerne have DR kanalerne via lan kablet og en internetexplorer eller en app til at virke. Men hvordan lige det? Nogen der har nogle gode ideer.

vh
Thorsten
Af thpe
#212069
Tacconi skrev:Det her lyder interessant. Ser smarthub stadig ud som den hele tiden har gjort, med Netflix app o.s.v., efter disse finurligheder?

Ja jeg har selv prøvet det, når man skifter tilbage til fra tjekkiet til DK, så først afinstallerer smart TV'et alle tjekkiske programmer og dernæst bliver de danske programmer lagt på igen.

og HbbTV'et virker i baggrunden når man har sagt kør til appen i det tjekkiske sprog.

ved skift til DK kommer der så en rød firkant på smart TV'et frem. Nu bliver den da lidt smart, men mangler lige at se DR kanaler via lankablet.
Af Swingking
#212084
Så lidt .Godt at du fik det til at virke så :-)
Af thpe
#212092
Swingking skrev:Så lidt .Godt at du fik det til at virke så :-)
swingking mon du kan jælpe så med at jeg kan se dr-kanalerne via lankablet/ethernetkablet, altså via internettet?

hilsen
Thorsten
Af thpe
#212116
Hej
Jeg har set på http://smarttvflash.com/ at denne vil kunne installere en flash player på din samsung smart TV. Men det lykkedes ikke for mig at hente denne fil.

Er der nogen der har en flashplayer til deres samsung UE40ES8005?

vh
Thorsten
Af Tacconi
#212136
Æv bæv, mit ue40eh5305 er ikke på listen.

Hvor er det iøvrigt belastende så mange gange de opdaterer Smarthub, utroligt at det er nødvendigt at gøre flere gange hver uge.
Af Stone56
#212137
Hej har et ES 8500 og den opdatere os flere gange tror der er noget galt med tv'et .......... der er da ingen ændringer efter opdateringen ,
så tror det er fejl på tv'et , kan være op til 5 minutter om det er det det sammen du oplever med dit
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26