Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dtpieper
#331999
Jeg er fristet til at købe et Samsung QLED Q70. I ugens avis fra Power står, at det er en 2020 model, men når jeg søger herinde på Flatpanels, er Q70 angivet som en 2019 model. Hvad er mon det rigtige? :o
#332002
I Power avisen står der Q70T, hvilket er modellen fra fra 2020, og som iøvrigt ydelsesmæssigt svarer mere eller mindre til Q60R fra 2019. Samsung TV fra 2020 var et tilbageskridt ift til dem fra 2019.
Af PeterD
#332006
Men vil det sige at fremskridtet ikke er så stort når det kun er et bogstav der ændres fra år til år?

Savner tv hvor man virkelig kan se et kvantespring fra et år til et andet.
Af lennon
#332016
PeterD skrev: 12. jun 2021, 12:45

Savner tv hvor man virkelig kan se et kvantespring fra et år til et andet.
Det har vist altid kun forekommet i drømmeverdenen ;;) - hvilket brugtverdenen er helt OK med ;)
Af PeterD
#332019
lennon skrev:
PeterD skrev: 12. jun 2021, 12:45

Savner tv hvor man virkelig kan se et kvantespring fra et år til et andet.
Det har vist altid kun forekommet i drømmeverdenen ;;) - hvilket brugtverdenen er helt OK med ;)
:)
Nå ja. Plasma har stadig mange gode fordele ift. LCD (men selvfølgelig også nogle bagdele nu når OLED er toppen)
Af Supergris
#332023
PeterD skrev: 12. jun 2021, 12:45 Men vil det sige at fremskridtet ikke er så stort når det kun er et bogstav der ændres fra år til år?

Savner tv hvor man virkelig kan se et kvantespring fra et år til et andet.
Så vil det være nærliggende at hoppe nogle trin op ad kvalitetsstigen, i stedet for at rode rundt blandt mellemklasse-TVene, eller springe direkte til OLED, som er den teknologi med den bedste billedkvalitet, som markedet ser ud i dag.
Kvalitet koster, men faktisk kan du få modeller, til priser under 10.000 kr., som leverer en billedkvalitet, der er tæt på referencen, så længe du ikke går over 65", hvilket jeg egentlig synes er ret fantastisk...

EDIT:
Troede det var trådstarter, jeg svarede, men så var det bare dig, peterD. :)

Så længe der ikke kommer ny teknologi på banen, skal du ikke forvente andet end evolution (i nogle tilfælde går udviklingen endda bagud, som beskrevet tidligere i tråden), når de nye modeller kommer på markedet, derfor er der som regel mest fidus i at købe en af de udgående modeller, da de ofte kan erhverves til omkring halv pris af, hvad de kostede, da de blev introduceret...