Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LHM
#311075
Hej jeg kan kun tage DR2 via min antenne. Problemet opstod da de omlagde frekvenserne på jyderupsenderen for et stykke tid siden.
Jeg har mellem 82 og 86 % signalstyrke, men 0% i kvalitet. hvad kan det skyldes og hvad kan der gøres?
det skal tilføjes at der er max på både styrke og kvalitet på DR2.
Håber i kan hjælpe mig mens jeg stadig har hår på hovedet
Af LHM
#311077
Ja, jeg har prøvet at søge lidt selv, jeg har også kanalsøgt, men ingen forskel.
Skal det med kanal 40 forstås sådan at hvis jeg får o% i signalstyrke og -kvalitet, så skal jeg have en forstærker på.
Brugeravatar
Af bbplayer
#311080
lille råd, måske skal den forstærker prøves fra en af de butikker elgiganten/power, med 30 dages retur, hvis du nu erfarer den intet hjælper, så er de penge ikke helt spildt.
Af filmfreak
#311084
Eller også er din antenne ikke egnet til kanal 40 eller der er monteret et filter. Så hvis signal styrken er nul på kanal 40 hjælper en forstærker næppe.
Af LHM
#311086
Tak for jeres input, problemet blev løst da jeg jeg kørte kablingen uden om fordeleren. Må indrømme jeg er overrasket over at gå fra 0% i kvalitet til 100% på DR1, når signalet var fint på DR2. Vildt at fordeleren dæmper signalet så meget, for det er vel det der er sket.