Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Patrick1998
#307685
Hej allesammen. Jeg har købt fjernsyn og modtager det snart i min nye lejlighed. Jeg har kigget lidt rund i guides og sådan, men er stadig meget i tvivl omkring om jeg skal holde mig ved flow tv eller droppe det helt og streame kanaler. Hvad synes i bedst om og hvor får man den bedste kvalitet henne? Og kan man se alle kanaler via streaming?
Tak på forhånd. Vh Patrick :D
Af Beckham
#307689
Du burde sagtens kunne få alle kanalerne via streaming. Kræver dog måske at du tilmelder dig x antal streaming tjenester. I forhold til kvaliteten, så varierer den en del på de forskellige tjenester, men generelt set vil kvaliteten ikke kunne matche den du får via en normal kabel tv pakke.
Af Beckham
#307704
Tror der er mange herinde som kører med streaming efterhånden. Selv kører jeg stadigvæk med almindelig kabel tv, da jeg ser en del sport og på live tv, herunder især sport, synes jeg ikke kvaliteten er god nok på streaming endnu.
#307712
Vi har kabel-TV, men over et år, så er det brugt mindre end 1% af de gange TV'et er tændt. Til gengæld så har vi en del streaming/leje-tjenester. Jo mere sport du ønsker adgang til des dyrere og sværere bliver det at få økonomi og kvalitet til at hænge sammen.

Pt. føler jeg, at vi går temmelig meget på kompromis med kvaliteten af de TV-kanaler vi streamer i stedet for at se live, men jeg orker ganske enkelt ikke, at skulle sidde klar ved skærmen når ungerne vil se Bagedysten eller julekalender, så det foregår nærmest 100% via DR TV eller TV2 Play. Ungerne er ligeglade og så er alle glade...