Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#287428
Jeg har et oled E6 og er her for 2 måneder siden skiftet tilbage til yousee via dvb-c antenneforeningen.

Jeg oplever det jeg vil gætte på er stutter på 6´eren, tv3+, tv3 MAX ihvertfald i forbindelse med fodbold.

Jeg syntes ikke at opleve det på andre kilder eller kanaler.

Det kommer ca hvert 30-60 sekund og flytter ligesom hele billedet eller fryser billedet i et millisekund så det giver et hak.
Nogen gode bud?
Jeg har naturligvis slået al billedbehandling fra og også forsøgt med med den funktion på oled (som jeg ikke husker nu) der flytter billedet minimalt for at undgå burn in
#290028
I første omgang vil jeg tjekke antennekablet og spørge mig selv, hvornår købte jeg dette kabel ?
Er det tilsluttet/forlænget med et antennekabel, der gør, at kablet bliver lidt længere, eller med en gode gammeldags TV-splitter, fra analog TV-tiden.

Er antennekablet mere end ca. 8 år, så overvej at købe et nyt antennekabel, og helst med filter i begge ender.
Af EmilP
#290049
Hejsa

Jeg har samme problem, primært på TV 3+ og ses tydeligt når der bliver set fodbold...

Mit TV er et Sony XF 9005 og har prøvet diverse Yousee godkendte antennekabler uden at det gør nogen forskel.

Mon problemet ligger hos Yousee ??
Af bromberg
#290058
Torben Rasmussen skrev:Det kan være selve udsendelsen, men har du prøvet at justere MotionFlow ifht anbefalingerne i vores test?

Jeg har alt off.

Det forekommer også på 6’eren hos mig.
Af bromberg
#290068
Torben Rasmussen skrev:Det kan være selve udsendelsen, men har du prøvet at justere MotionFlow ifht anbefalingerne i vores test?
Truemotion 0-7?
Har det deaktiveret, da jeg egentlig havde indtryk af at stutter var ændret med patch.
Jeg oplever det heller ikke på Blu-ray bla.
#290073
Det er nok list forvirrende, at der er to der melder ind med samme problem, men det var egentlig indstillingerne på XF90 jeg spurgte til. LG har ikke et motion-system, som jeg vil anbefale at du aktiverer på E6.
Af EmilP
#290089
Mine indstillinger er som anbefalet i jeres test....

Har i øvrigt prøvet med forskellige indstillinger af MotionFlow, men intet eliminere problemet.

Ser det tydeligst på TV3+ - især ved fodbold, men det ses også i mindre grad på 6’eren.